Qalendra, calendar digital de evenimente

qalendra

Turism online se poate face nu numai prin vânzări de bilete de avion, cazare şi pachete pentru vacanţa obişnuită, ci şi prin asocierea acestora cu nevoile care mai de care mai nişate ale potenţialilor consumatori de servicii. De exemplu, Cristian Munteanu, Dragoş Roşca şi Luca Costin au venit în întâmpinarea nevoilor consumatorilor de concerte şi eveninente prin platforma Qalendra, un calendar online al evenimentelor din întreaga lume.

Cei interesaţi de concerte, evenimente culturale, evenimente sportive şi nu numai au la dispoziţie această platformă care îi ajută şi la găsirea zborurilor şi hotelurilor din zona evenimentului dorit.

O dată profilul creat în cadrul platformei Qalendra şi stabilirii tipului de activităţi dorite, utilizatorii pot primi sugestii de evenimente sau pot alege din cele 10 categorii de evenimente disponibile.

O dată cu alegerea evenimentului dorit, utilizatorilor le este estimat şi un cost total al deplasării, având posibilitatea de a alege zboruri furnizate de meta-search-ul Skyscanner, hoteluri de la Expedia, tururi și activități de la Viator şi asigurări de călătorie de la WorldNomad. Toate aceste servicii se plătesc separat, întrucât vorbim de sisteme de afiliere integrate în platforma Qalendra. Pe viitor, echipa din spatele Qalendra va lucra la integrarea acestor plăţi într-una singură.

De asemenea, un alt model de monetizare va consta în vânzarea de date legate de comportamentul de consum de evenimente în cadrul platformei Qalendra către companii conexe (frecvenţa cererilor pentru evenimente în anumite regiuni, tipologia consumatorilor etc.). Un alt tip de motetizare va consta în pachete de trip design în funcţie de interesele utilizatorilor.

Din 2009, piaţa globală de evenimente a crescut în fiecare an cu 63%, ajungând la o valoare de aproximativ 263 de miliarde de dolari.

Qalendra a fost unul dintre startup-urile admise la How to Web MVP Academy, alături de Wallet Buzz.

Proiectele dezvoltate pe ideea de calendar nu sunt o noutate pe piața românească, local existând proiecte dezvoltate strict pe evenimente de divertisment. De asemenea, tot local, cu ceva timp în urmă platforma plimbarescu.ro punea la dispoziția utilizatorilor un calendar al evenimentelor culturale dintr-o destinație anume. Cu siguranță astfel de proiecte nu lipsesc nici de pe piața internațională. Nici integrarea cu sisteme de marketing afiliat pentru bilete de avion, cazare, tururi și activități nu este ceva nou, fiind principala modalitate de monetizare pentru astfel de proiecte. Vă mai aduceți aminte de Preboo? Tot așa funcționa în materie de rezervări, dar pe o altă idee.

[Qalendra via playtech.ro]

 

 

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

1 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.