romaniaforall.com, soluție online de creștere a incomingului pentru Eximtur

romaniaforall.com, Eximtur

romaniaforall.com, EximturAșa cum a anunțat în cadrul eTravel Conferențe, Eximtur a lansat la începutul lui noiembrie situl dedicat pentru incoming, romaniaforall.com.

Anunțat în cadrul eTravel Conference, în octombrie 2014, romaniaforall.com, situl Eximtur dedicat incomingului, a fost lansat o lună mai târziu, cu ocazia World Travel Market de la Londra, parcă urmând scenariul lui Remus Vișan, managing partner Paravion: online-ul este soluția pentru a ridica incomingul în România.

Cred că a fost singura agenție românească listată pe situl expoziției cu un sit dedicat special incomingului.

Din păcate, prin intermediul romaniaforall.com, Eximtur se bucură doar de prezență online, nu și de funcționalități în pas cu tehnologia, precum rezervarea online de pachete turistice.

Doar biletele de avion se pot rezerva online direct de pe situl în cauză datorită integrării unui white label al fly.ro, situl de rezervări bilete de avion al agenției de turism, sit construit pe platforma de comerț electronic pentru agenții de turism Amadeus ePower.

Pachetele turistice sunt comunicate la cerere, după ce cei interesați completează formularul de contact. Ați citit bine, formular de contact pentru un public mult mai familiarizat cu comerțul și rezervările online decât românii.

Situl este aerisit, agenția marșează pe principalele categorii de servicii ce atrag turiștii în România: lucruri de văzut, locuri în care stai, tururi, lucruri de știut.

Portalul de turism va fi disponibil în limbile germană și engleză (momentan e disponibil doar în engleză), lucru care arată că agenția vizează țările vorbitoare de limbă germană, în special Germania, țara care trimite cei mai mulți turiști străini în România, și țări vorbitoare de limbă engleză.

Dacă portalul este pe măsura așteptărilor nemților, aceștia preferând plățile offline, nu același lucru îl putem spune despre țările vorbitoare de limbă engleză, inclusiv America de Nord.

Conform unui studiu Euromonitor International și ETOA, (Asociația Europeană a Turoperatorilor), în 2013, vânzările online de servicii turistice (vânzări directe și prin intermediari de servicii de transport, cazare, rent-a-car și atracții turistice) au însumat 200 de miliarde de dolari atât în Europa de Vest, cât și în America de Nord, pe următorii ani acestea înregistrând un trend ascendent. Presupunem că mare parte din țările vizate sunt din aceste regiuni, informațiile de mai sus arătând piața de turism online la care se expune Exmiturul cu mijloace de rezervare specifice unei piețe pentru care contactul cu agentul de turism e esențial. Dacă lăsam turismul online deoparte și ne raportăm strict la comerțul online de bunuri și servicii, putem vedea că 38% din populația Uniunii Europene a comandat cel puțin un produs sau serviciu online.

Ca fapt divers, țări ca Germania, Franța și Anglia au contribuit cu un procent de 7.5% în total vânzări online de servicii turistice la nivel de Europa de Vest, în 2013, numai cu vânzări de servicii de cazare.

O direcție bună în prezența online internațională a Eximtur – prin romaniaforall.com – este adaptarea la noile tehnologii mobile, situl fiind responsive, agenția aliniindu-se la trendurile globale în ceea ce privește căutările online de servicii turistice. Evident, rămâne de văzut cât de mult se vor promova pentru a avea vizibilitate în acest mediu.

Portalul este o bună modalitate de testare a pieței din afară, o încercare de a vedea dacă agenția poate concura cu soluțiile din afară, după cum afirma doamna Lucia Morariu într-un comunicat de presă. Soluție de test sau nu, situl se vrea a fi un motor de creștere pe partea de incoming pentru Eximtur, în 2014 segmentul crescând ca pondere pentru agenție de 6 ori.

Numai investind în astfel de inițiative se pot testat piețele externe. Cine știe, poate agenția are nevoie doar de prezentare, parteneriatele pe piețele vizate fiind deja consolidate.

Rămâne de văzut dacă investițiile de 75.000 euro în marketing și 125.000 euro în tehnologie preconizate pentru 2015 se vor reflecta și în promovarea și facilitățile portalului.

În prezent, Eximturul se laudă cu unul dintre cele mai bine poziționate situri de turism pentru outgoing, prin intermediul sitului făcându-se circa 15% din vânzările de pachete turistice şi bilete de avion ale agenţiei.

Aș fi vrut să fac o comparație cu un sit de incoming similar, de la o agenție ce combină online-ul cu offline-ul, Paralela 45 anunțând un sit de incoming în aceeași perioadă, dar spre deosebire de Eximtur, nu au fost furnizate foarte multe detalii.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

3 comments

Ajută-mă, te rog, să văd pădurea de copaci, cred că e mai avantajos pentru ambele părți așa. Tu te bucuri că faci curat pe internet venind cu argumente pentru ce ai zis mai sus, eu realizez că poate nu e de mine datul cu părerea despre astfel de subiecte. Mulțumesc!

De-ar avea și alte agenții site-uri ca cel al EXIMTUR, aș dormi mai bine noaptea știind că suntem pe drumul cel bun. Nu e perfect, dar e convingător. Și eu chiar l-am răsfoit din scoarță în scoarță.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.