Destinații turistice din România, promovate prin jocul video Play România

joc video, asociatia celor mai frumoase sate din romania, play romania

Sâmbătă, de ziua îndrăgostiților americani, îndrăgostiții de România au putut participa la pre-lansarea jocului video de promovare turistică a țării, Play România, la Muzeul Țăranului Român. Jocul, încă în stadiul de demo, a fost dezvoltat pentru Asociația Cele Mai Frumoase Sate din România.

Scopul jocului video este acela de a promova destinaţiile turistice din România, îndemnând astfel jucătorii să interacționeze cu o multitudine de informații turistice și reconstrucții virtuale.

Cei ce se aventurează să redescopere virtual România sunt întâmpinați de un virtual talking character, un ghid pe nume Mihai, rodul muncii lui Nicolae Marghiol, președinte al Asociației Cele Mai Frumoase Sate din România (situl oficial este satefrumoase.ro, dar antivirusul îl identifică ca fiind virusat, așa că am făcut trimitere către vechiul sit de prezentare), împreună cu doi programatori.

Nicolae Marghiol motivează o astfel de metodă de promovare cu nevoia de a explora un loc, un muzeu, un sat sau oraș cu mult înainte de a-l vedea în realitate cu scopul de a se informa despre ceea ce se poate vizita în realitate sau despre personalitățile reprezentative ale locurilor.

Pentru moment jocul prezintă sesiuni demo pentru orașele Arad, Oradea, Timișoara, București, reconstrucții virtuale ale Deltei Dunării, precum și un Labirint al poveștilor din Satul Draguș, județul Brașov sau o redare a stațiunii Vama Veche.

Play România este un joc video de tip RPG (role playing game) combinat cu un joc video de aventură, ce presupune îndeplinirea unor misiuni precum adunat comori sau salvarea unor animale sălbatice, colecționarea de vieți ce permit continuarea jocului, dar și experienţe de cumpărături.

În destinațiile reconstruite 3D există puncte de informare turistică din care jucătorii sunt direcționați către paginile de internet a centrelor de informare turistică din zonă.

Adăugarea de destinații noi în joc se face cu ajutorul centrelor de informare turistică, iar promovarea jocului în țară se în funcție de ce alte destinații sunt adăugate. De exemplu, introducerea Pieței Sfatului din Brașov printre destinațiile jocului va atrage după sine lansarea în Brașov.

Reconstrucțiile și modelingul tridimensional nu sunt o noutate în peisajul promovării turistice din România, în 2007, Consiliul Local Sibiu punând la dispoziția publicului o astfel de reconstrucție a centrului vechi al Sibiului, sau, alte două exemple: cel al Bucureștiului transpus în Second Life și cel al Virtual Ancient Dacia.

Printre partenerii care au susținut asociația în acest proiect se numără câteva consilii județene deschise către canalele de diseminare a informației în pas cu tehnologia. De asemenea, asociația mizează și pe advergaming, sperând că vor exista sponsori ce vor dori să își afișeze logo-urile în România virtuală, cea mai pură formă de promovare într-un joc video.

Pentru că am amintit de advergaming, am să continui pe aceeași idee și am să listez alte câteva idei de promovare a terților în cadrul jocului, până la urmă orice investiții trebuie să aibă și un ROI, nu?

Din prezentarea video am observat că jucătorii au acces în muzee și puncte de informare, locuri unde ar putea fi plasate ghișee virtuale la care se pot programa vizite de grup la muzee, tururi de oraș etc. sau de unde se pot emite cupoane de reduceri la diferiți operatori din turism sau reduceri la intrările fizice la muzee. Astfel, dezvoltatorii jocului pot urmării comportamentul jucătorilor, furnizând apoi date terților ce pot demara strategii de promovare în baza acestora.

La fel de bine, date relevante pot fi colectate de muzee, centre de informare etc. prin crearea de misiuni specifice în punctele de interes, misiuni ce presupun înregistrarea jucătorilor.

Lăsând la o parte advergaming-ul, jocul este un bun instrument de brand awareness atât pentru asociația Cele Mai Frumoase Sate din România, cât și pentru regiunile turistice ale României promovate prin acest joc video.

Cum jocul va fi disponibil în franceză şi în engleză vizează și turiștii străini ce vizitează România. Întrebarea care se pune e cât din cei 1,9 milioane de turiști ce ne vizitează țara anual fac parte dintr-un public atras de jocurile video?

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.