e-Turism Bref 01/2015: 27% din structurile de cazare din România oferă vizitatorilor posibilitatea de a face o rezervare directă via website

in-flight-magazine

in-flight-magazine

Iată-ne și la prima rundă de revista presei în turismul online din România pe anul 2015. Începând cu această rundă, titlul articolelor are o abordare prin care încerc să scot în evidență cea mai importantă știre a lunii.

Raport Sondaj: gradul de utilizare a internetului in procesul de vanzare a serviciilor hoteliere

La sfârșitul lui 2014, TCNET a făcut o cercetare de piață în rândul a 200 de structuri de cazare din România cu clasificări între 2*-5* pentru a evidenția în ce măsura hotelurile din țară pun la dispoziția potențialilor clienți informații utile și cât de consistent este conținutul online realizat în mod proactiv pe siturile proprii. Iată ce s-a constatat în urma cercetării:

  • 40% dintre structurile de cazare își folosesc situl propriu exclusiv pentru a prezenta informații generale consumatorilor;
  • 30% îl utilizează pentru a comunica informații despre pachete turistice și oferte speciale;
  • doar 27% dintre acestea oferă vizitatorilor online și posibilitatea de a face o rezervare directa.

Clienţii Orange primesc 20 euro reducere la biletele de avion de pe Vola.ro

În ianuarie 2015, Orange a anunțat parteneriatul său cu platforma de rezervări bilete de avion Vola.ro, prin care toţi clienţii Orange, indiferent că sunt abonați sau deținători de cartele pre-paid, vor primi o reducere de 20 EUR pentru fiecare bilet de avion cumpărat prin accesarea adresei vola.ro/orange. Oferta este valabilă doar pentru primul bilet/pachet city-break achiziționat de pe sit.

Cele mai importante tendinte de tehnologie din industria de travel in 2014

Conform unui studiu travelpulse.com, cele mai importante tehnologii care au influențat industria călătoriilor în 2014 au fost: Wi-Fi-ul, check-in-ul cu smartphone-ul și accesul în camerele de hotel cu ajutorul acestuia, marketingul personalizat, tehnologia Beacon ce ajură la distribuția ofertelor în funcție de localizarea clienților, aplicațiile mobile și social media. Cum credeți că s-au reflectat aceste tendințe în industria călătoriilor din România?

Grupul Christian Tour atacă şi piaţa online a vacanţelor

Grupul Christian Tour, controlat de familia Pandel, a lansat platforma de rezervări online Vuelo.ro, platformă de care ați aflat într-o primă instanță într-un articol de pe turism20.ro. Pe vuelo.ro clienții Christian Tour vor putea rezerva pentru înce­put doar bilete de avion, iar din luna martie se vor putea re­zer­va şi camere de hotel şi pachete cu transport şi cazare. Marius Pandel, directorul general al agenției estimează că până la sfârșitul anului investițiile în noua platformă se vor ridica la 1 milion de euro.

81% din utilizatori părăsesc la jumătate procesul de rezervare online

Conform unui studiu Salecycle făcut pe 1000 de utilizatori de situri de rezervări online, 53% din utilizatori părăsesc procesul în momentul în care este afişat preţul total al rezervării, iar 26% abandonează atunci când li se cere să completeze datele personale. În ceea ce privește reluarea procesului de rezervare, 33% revin în aceeaşi zi, iar 43% reiau procesul în aceeaşi săptămână. Doar 11% încearcă să rezerve din nou o săptămână mai târziu.

Microsoft HoloLens atacă realitatea virtuală cu holograme interactive

Microsoft HoloLens este urmașul clasicelor Head Mounted Display-urilor ce era conectate inclusiv la niște mănuși virtuale ce trebuiau purtate pentru a manipula obiectele din spațiul virtual redat utilizatorilor. Noul concept Microsoft presupune un computer capabil să se conecteze la internet, să afişeze conţinut 3D şi să recunoască gesturi şi comenzi vocale, mâinile şi vocea fiind singurele metode prin care utilizatorii pot interacţiona cu HoloLens. HoloLens îmbunătăţește mediile virtuale existente, aducând conţinutul 3D şi multimedia în camera în care se află utilizatorul.

Piaţa europeană de turism online va creşte cu 7% în 2015

Volumul de rezervări online pe piața de turism online europeană va înregistra o creștere de aproximativ 7% în 2015, conform datelor firmei de consultanţă PhoCusWright, în ciuda problemelor politico-economice cu care se confruntă estul Europei, Rusia fiind țara cu cea mai mare rată de outgoing pentru destinațiile europene.

Tendințe în turism în 2015

În ceea ce privește piața de turism în 2015, prietenii de la turismmarket.com au identificat câteva tendințe, după cum urmează: segmentarea marketingului în funcție de segmente de piață, în funcție de nișe, selfie ca metodă de laudă (bragging) din locurile vizitate, ascendența serviciilor de tip P2P, tehnologii wearable în cadrul lanțurilor hoteliere, o competiție mai acerbă între agențiile de turism online, comparatoarele de prețuri și turoperatori.

Cum poate câștiga Târnăveniul din turism

În strategia de dezvoltare locală a Târnăveniului pentru perioada 2014-2020 se recomadă implementarea unor aplicații TIC de gestionare a informației turistice în localitate, disponibile pe web și pe dispozitive mobile de tip tabletă PC, smartphone, infochioşc, e-turism, hartă turistică interactivă, etc.

Aplicaţii android utile în activităţile outdoor

Dacă vă petreceți foarte mult timp în aer liber, următoarele aplicații prezentate pe blogul bushcraft.ro vă pot fi de folos: Locus Free, Google Earth, Munții Noștri, Salvamont, Bikemap, Ultimate Survival Manual, First Aid, Star Chart, ISS Detector Satellite Tracker.

Am lansat aplicația mobilă cluj.travel

Din luna ianuarie 2015, revista online cluj.travel poate fi citită de pe dispozitivele mobile printr-o aplicație mobilă gratuită, atât pentru Android, cât și pentru iOS.

Comenzi mobile pentru taxi-uri: Cati romani prefera Android, cati iOS si cate comenzi telefonice se plaseaza

Într-o analiză wall-street.ro, Speed Taxi a făcut publică evoluția comenzilor de pe iPhone și Android din totalul comenzilor companiei. În septembrie 2014 ponderea iOS+Android din total se ridica la putin peste 40%, la jumatatea lunii ianuarie 2015 ponderea crescuse la circa 52%, media comenzilor telefonice zilnice păstrându-se aproape neschimbată, la circa 16.000 de apeluri de la clienți/zi.

VrUM estimeaza timpul de sosire al mijloacelor de transport in comun din Bucuresti

Aplicația VrUM face estimări cu privire la timpii de sosire pentru mijloacele de transport în comun din București, calculând în același timp distanțele dintre stații în baza condițiilor de trafic, a lucrărilor de construcții sau a condițiilor meteo. Aplicația este disponibilă doar pentru iPhone și iPad.

Foto: Jo Naylor, proof someone reads the inflight magazines via Flickr, Creative Commons Attribution

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

1 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.