Channel managerul, instrument ce ține la zi inventarul locurilor de cazare pe platformele de rezervări online

channel manager, mappingmaster, cazare online, distributie online, channel management

channel manager, mappingmaster, cazare online, distributie online

Cu atât de multe opțiuni la dispoziție în materie de sisteme de rezervări online cu siguranță orice administrator de hotel sau pensiune își dorește să fie acolo unde sunt potențialii lui clienți, în cele mai populare sisteme de rezervări. Cu toate acestea, se pune problema unui management eficient a acestei distribuții a locurilor de cazare în sistemele de rezervări, un rol important avându-l channel managerul.

Și nu vorbim aici de o persoană ce supervizează și actualizează rezervările din sistemele de rezervări în cel proprietar, ci de un instrument online ce funcționează ca un punct de legătură între mai multe sisteme de rezervări independente.

Acest tip de instrument oferă administratorilor de unități de cazare posibilitatea de a actualiza în același timp atât tarifele per camere, cât și disponibilitatea acestora în sistemele de rezervări cu care aceștia au încheiat în prealabil un contract. De asemenea, în funcție de soluția aleasă, într-un channel manager se pot introduce o varietate de servicii: early booking, oferte speciale, opțiunea de mic-dejun etc. Totul se întâmplă în câteva click-uri, nefiind nevoie de vreun setup hardware sau software. Totul se face online, majoritatea channel managerelor fiind cloud based, printr-o interfață web. Administratorii au posibilitatea de a adăuga o multitudine de sisteme de rezervări, îmbunătățindu-și nivelul de vizibilitate online, ceea ce va duce fără doar și poate la creșterea gradului de ocupare a unității de cazare.

De asemenea, utilizând un channel manager se pot evita situațiile neplăcute de overbooking, ceea ce pot atrage după sine recenzii negative din partea clienților, ce vor genera eforturi suplimentare în ceea ce privește managementul reputației. Nu cred că își dorește cineva astfel de situații, cu toate acestea sunt unități de cazare care nu realizează costul lipsei unui asemenea instrument, ca să parafrazez un blogger organizator de evenimente pentru industria turismului. Legând mai multe sisteme de rezervări online într-un channel manager, inventarul camerelor va fi actualizat instant atunci când o rezervare se face într-unul din sisteme.

Deși la nivel de România, în multe cazuri, în special în cazul pensiunilor și hotelurilor mici, distribuția (impropriu spus distribuție) se face la nivel de cataloage online cu unități de cazare, au apărut pe piață și soluții competitive pentru genul ăsta de afaceri mici și mijlocii precum MappingMaster, cu pachete de încep de la ~230 euro pe an până la 400 euro pe an.

MM_mobile

De exemplu, o unitate de cazare cu 10 camere clasificată la 3 margarete, și distribuție prin cel puțin 4 sisteme de rezervări online își poate acoperi costul anual cu acest instrument doar din 4 camere închiriate pe o perioadă de cel puțin 4 zile.

mappingmaster-Try-out-Now

Channel managerul MappingMaster permite accesul către sisteme de rezervări online din Germania (Tiscover, HRS.com, Hotel.de), UK (TravelRepublic) sau către sisteme de rezervări globale ca Orbitz, Expedia, Agoda, Venere, pentru cei ce vor să înțeleagă mai bine cum funcționează un astfel de instrument online existând o variantă de test pentru 14 zile.

Haideți să vedem împreună care sunt cele mai populare soluții de channel mangement folosite de administratorii de hoteluri și pensiuni din România. Nu ezitați să folosiți secțiunea de comentarii.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

3 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.