BlaBlaCar intră pe piața românească de ride sharing prin achiziția bazei de date autohop.ro

autohop.ro, blablacar

La aproape un an de zile de la intrarea pe piața din România a startup-ului unguresc Autohop, BlaBlaCar cumpără de la acesta baza de date cu utilizatori din România și integrează echipa locală autohop.ro în echipa BlaBlaCar.

Astfel, startup-ul francez are deja o bază pe care să își construiască strategia de promovare și dezvoltare. Dacă ar fi să ne luăm după numerele comunicate de startup, 50.000 de utilizatori români s-au alăturat rețelei BlaBlaCar (posibil să fie vorba de numărul de unici care au accesat platforma, împachetat de așa natură încât să atragă atenția), care tot prin intermediul startup-ului Autohop s-a extins și în Ungaria, Croația și Serbia. La lansarea oficială a autohop.ro, au fost comunicate 5.000 de profile de utilizatori pe sit, numărul crescând până la 8.000 până la sfârșitul lui martie 2014. Luând în calcul ultimul număr de utilizatori făcut public, putem estima că comunitatea autohop.ro a crescut cu ~ 4.000 de profile lunar.

La lansarea pe piața din România, startup-ul Autohop s-a bucurat de sfaturile de antreprenor ale Ralucăi Georgescu, lucru care i-a și introdus în comunitățile online, continuând apoi promovarea prin platforma de marketing afiliat 2Parale.

Platforma de ride sharing BlaBlaCar vine în întâmpinarea călătorilor români nu numai cu o platformă online de ride sharing, dar și cu suport mobil, fiind accesibilă atât de pe telefoane cu SO Androit, cât și iOS. Profilele utilizatorilor autohop.ro au fost transferate în totalitate pe platforma BlaBlaCar, inclusiv evaluările acestea fiind luate în considerare.

La nivel global, BlaBlaCar mediază lunar cursele a peste 2 milioane de utilizatori. Achiziția bazei de date cu utilizatori a autohop.ro vine ca urmare a unei infuzii de capital de 100 de milioane de dolari, ce stă la baza expansiuni dincolo de Europa de Vest.

Dintr-un studiu BlaBlaCar de acum câțiva ani, făcut între membri rețelei, a reieșit faptul că serviciul de ride sharing este folosit mai degrabă pentru a economisi bani și mai puțin pentru a salva planeta: 70% din oameni preferă ride sharing-ul pentru a economisi bani, 14% ca să întâlnească oameni noi și doar 8% pentru a fi eco, așa că la nivel de promovare posibil să vedem abordări dincolo de aspectul ecologic cum s-au promovat multe din inițiativele existente pe piața din România precum ecodrum.ro. Ca urmare a folosirii serviciilor de ride sharing prin BlaBlaCar, utilizatorii economisesc până la 50% în materie de costuri și între 25%-50% în materie de timp petrecut în mișcare.

Domeniul BlaBlaCar.ro a fost cedat startup-ului din spatele BlaBlaCar în toamna lui 2014, în baza mărcii comerciale înregistrate de acesta, acesta fiind deținut de o persoană fizică, ce l-a înregistrat în 2012.

[via blablacar.ro]

 

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

5 comments

Sunt total nemultumit de acest blablacar. Asta pentru ca orice nebun poate sa posteze acolo si sa iti strice planurile. Am vrut si eu pentru prima data sa apelez la acest site si gasesc o cursa care imi convine postata de una Raluca M cica si bineinteles ca primul lucru a fost sa ii trimit mesaj pe site in speranta ca imi va raspunde sau macar numarul de telefon se va debloca. De scris nu mi-a scris asa ca am sunat si sa vez surpriza. Raspunde un tip care inca are de insusit cateva notiuni de politete si cer cu doamna Raluca M pt ca asa scrie in anunt la care tipul raspunde sec ca nu este nici o Raluca. Inainte sa inchid zic (mai mult in sinea mea) „Ciudat, in anuntul de pe blabla aparea Raluca M” la care tipul zi ce „aaaaaa, stai asa, eu am postat anuntul” Il intreb daca mai este valabil si foarte sec imi raspunde ca da dar la alte intrebari referitoare la cine mai calatoreste in masina, etc….nimic. Apoi il intreb de locul de intalnire si ca as vrea un cod postal ca sa imi pot face eu traseul pe harta pana la acel loc si tipul impertinent spune ca nu poate sa imi zica acum si sa revin la ora 18:00 cu un telefon. Tot insistam sa imi spuna daca mai are de gand sa ma ia ca sa stiu si eu daca imi caut alt mijloc de transport sau nu. Tipul raspunde ca e ok si doar ne auzim mai tarziu ca sa stabilim intalnirea care, daca tinem cont de ce postase pe site, trebuia sa se intample in mai putin de 2 zile.
Ideea este ca la ora 18:00 nu a raspuns la apeluri, nici mai tarziu, nici la mesaje.

Problema mea este ca nu se verifica postacii de pe acet site si uite cum te bazezi pe un nenorocit care iti strica planurile. Cica se verifica mailul si nr de telefon….asta este asa de irelevant. La cazul meu cel putin daca cineva de la site ar fi sunat, ar fi aflat ca ceva nu este in regula atata timp cat primul raspuns primit a fost ca nu este nimeni cu numele afisat in postare. Daca treaba era ok, primul raspuns al tipului trebuia sa fie „da, este. Sunt sotul/iubitul ei, o chem imediat”

Pot incerca un joc de imaginatie si sa cred ca acel magar a postat anunt cu nume de femeie in ideea ca o alta femeie ar avea curaj sa accepta o cursa si de acolo sa se ajunga la viol, crima, etc.
Pentru mine e clar ca pe viitor nu voi mai incerca sa apelez la acest site si de asemenea voi recomanda acelasi lucru si cunostintelor care ar vrea sa faca aceiasi greseala

Platforma este bestiala si conceptul fenomenal!
Un singur lucru lasa de dorit si acel lucru este felul cum selecteaza userii adminii!
Am avut cont la ei postand curse regulate facand naveta atat eu si sotul meu GL-CT si retur si dupa ce mai aveam un pas sa ajung ambasador fara nici o reclamatie din partea celor care au mers am fost blocat pentru ca sunt suspectata ca fac PROFIT si ca foloseste si sotul meu contul, noi punand la dispozitie doar doua locuri cateodata doar unul! Mi-au cerut explicatii, le-am dat dar degeaba. Am incercat sa fac alt cont dar in zadar. Este pacat ca acest concept este zdrobit si nu este lasat sa urmeze cursul pentru care a fost creat!

Îmi pare rău să aud de problema ta, Verginia.
E curios faptul că ei ridică astfel de probleme, în condițiile în care ei înșiși susțin o activitate considerată ilegală în România (vezi Legea nr. 129/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere).

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.