e-Turism Bref 02/2015: rezervări online, Facebook și PayPal pentru afacerile din agroturism

Franklin Heijnen, P2110996, chiosc de ziare, licenta CC

Franklin Heijnen, P2110996, chiosc de ziare, licenta CC

 

Studii de piață, portaluri de promovare turistică pentru regiuni din România și câteva aplicații mobile fac subiectul acestei runde de revista presei:

Studii

EY: Business-urile din agroturism ar trebui să lucreze cu rezervări online, Facebook și PayPal

Conform unui studiu EY România, în 2015, administratorii unităților de cazare trebuie să se adapteze cerințelor generației millennials (generatia Y), o generație conectată în permanență la surse de informare digitală. Pentru a valorifica această nouă cerere furnizorii de servicii turistice din România vor trebui să aibă o prezență puternică online, să știe cum să-și administreze și aplicația online de rezervari, pagina de Facebook și contul de PayPal.

Portaluri pentru promovarea turismului

Piatra Neamț va avea un centru modern de informare și promovare turistică

Activitățile de administrare și informare ale centrului de informare și promovare turistică din Piatra Neamț vor fi susținute și valorificate prin construcţia unui sistem integrat şi informatizat pentru prezentarea ofertei turistice, prin intermediul unui website, echipamente IT și un soft specializat.

Implementarea proiectului a început în septembrie 2014 și are o valoare de 622.262 de lei, din care 382.740 de lei reprezintă contribuția UE, 32.315 de lei este suma alocată din partea Guvernului României, iar 106.234 de lei este cota beneficiarului. Lucrarile se deruleaza prin POR 2007-2013.

În 2015, CJ Alba alocă 950.000 de lei pentru activitățile privind promovarea și dezvoltarea turistică a județului

Investiția în promovarea și dezvoltarea turistică a Județului Alba presupune și dezvoltare unei reţele informatice şi a unui portal de turism, precum și dezvoltarea de software pentru baze de date și operare destinat proiectului, servicii de proiectare situri pentru www.turismalba.ro, www.pronaturaalba.ro și www.castelsancrai.ro, pentru toate aceste acțiuni fiind alocați 40.000 de lei.

Site pentru promovarea turismului in Timis

Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în Timiș (APDT) a lansat portalul de turism turismtimis.ro, portal pe care sunt promovate cele mai cunoscute obiective turistice din Județul Timiș, acestea fiind şi localizate pe Google Maps. De asemenea, vizitatorii pot lăsa impresii sau se pot informa despre locuri pe care ar dori să le viziteze.

Smart cities

După două zile, barierele de acces în Cetatea Alba Carolina S-AU DEFECTAT. Sistemul de taxare, oprit până la remedierea erorilor de soft

Când tehnologiile smart-city nu funcționează așa cum trebuie, atât localnicii, cât și turiștii au de suferit, așa cum s-a întâmplat și în zona istorică a Municipiului Alba Iulia datorită unei erori de soft în sistemul ce controlează barierele de acces.

HARTA INTERACTIVA Localitatile fantoma din Romania: 1% din localitatile din tara noastra nu mai exista in realitate

În cadrul Open Data Hackaton, eveniment ce s-a desfășurat în luna februarie 2015, în București, o echipă din Timișoara a construit o hartă a localităților fantomă din România, pe baza datelor deschise puse la dispoziție de instituțiile statului. În afară de importanța sa administrativă, harta poate fi folosită de cei ce cu înclinații spre dark tourism, fenomen probabil inexistent în România. Alte proiecte propuse în cadrul aceleiași competiții, au mai fost propuse următoarele aplicații cu potențial impact asupra turismului: TraseuCuBicicleta și MuseumGuide. Vă semnalez faptul că un ghid mobil al muzeelor din România a fost dezvoltat de către Asociaţia Prietenii Muzeului Naţional de Istorie a României, în colaborare cu Institutul Naţional al Patrimoniului.

Statistici referitoare la mediul online din România

Cati utilizatori de internet sunt in Romania si ce terminale folosesc pentru conectarea la internet?

68% din populaţia din România cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani utilizează internetul, adică 10,3 milioane de oameni, dintre care 36% sunt din mediul rural şi 64% din mediul urban. 50% utilizează internetul zilnic, adică 7.6 milioane oameni

91% din utilizatorii de internet din mediul rural folosesc calculatorul, 18% – tableta şi 59% – telefonul mobil/ smartphone. În zona urbană, 95% dintre internauţi folosesc calculatorul, 15% – tableta şi 45% – telefonul mobil/ smartphone.

Topul oraşelor din România cu cele mai rapide conexiuni la Internet. Bucureştiul e lider, cu o viteză de download de 88 Mbps

La nivel de țară, viteza medie pentru download este de 61,8 Mbps, pentru conexiunile fixe şi 18 Mbps pentru cele mobile. În ceea ce privește viteza medie de download, România ocupă locul 5 în lume, mult peste media mondială de 22,1 Mbps pentru conexiuni fixe şi 11,4 Mbps pentru conexiunile mobile.

La nivel de localitate, Bucureştiul deţine cea mai rapidă conexiune fixă, cu aproximativ 88 Mbps pentru download şi 36,5 upload. Iaşi şi Oradea sunt oraşele care urmează în top, cu 76,1 Mbps respectiv 72,6 Mbps.

În ceea ce privește co­nexiunile mobile, Bucureștiul înregistrează o viteză medie de download de 22,5 Mbps, fiind depăşit de mai multe ora­şe, precum Bacău (25,2 Mbps), Ploieşti şi Sibiu, în ciuda investiţiilor în reţelele 4G făcute în ultimii ani în Bucureşti.

Aplicații mobile

Sistem unic în România: La Alba Iulia, biletele de autobuz pot fi plătite on-line

În luna februarie 2015, Societatea de Transport Public din Alba Iulia a implementat în municipiul Alba Iulia şi în oraşul Turda un sistem de achiziție a biletelor de călătorie online cu cardul, direct de pe telefonul mobil, prin aplicaţia de tip portofel electronic mobilPay Mastercard Wallet, dezvoltată de NETOPIA mobilPay.

Problema Vodafone cu o aplicatie mobila despre bucataria romaneasca

Cererea pentru înregistrarea aplicației Taste of Romania la Oficiul de Stat pentru Inventii și Mărci (OSIM), depusă de operatorul telecom Vodafone România, în mai 2014, a fost respinsă în octombrie 2014, operatorul depunând o contestație în acest sens.

Utilizari ale iBeacon in travel pentru 2015

Cum în ediția trecută a revistei presei în materie de turism online am amintit de tehnologia Beacon, Bluetooth low-energy (BLE), în această ediție vreau să vă aduc la cunoștință câteva dintre modurile în care poate fi folosită. Întreaga tehnologie este integrată în niște transmițătoare mici și ieftine, ce pot fi utilizate de brandurile de travel pentru comunicarea cu consumatorii pe smartphonurile acestora, în momentul în care aceștia se află în locații ca aeroporturi sau hoteluri.

Purchasing On The Go: Discover Europe’s Top Mobile Shopping Apps!

BlaBlaCar, booking.com, easyJet, pamediakopes.gr, Sixt Rent a Car au fost declarate cele mai bune aplicații de shopping din zona de aplicații de travel, în cadrul Mobile Top App Index, un index al celor mai bune aplicații mobile în 19 categorii de activități din 36 de țări, inclusiv Romania.

Foto: Franklin Heijnen, P2110996 via Flickr, Creative Commons Attribution

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.