Raportul tendințelor Tripsta pentru anul 2014

Tripsta Romana, Tripsta.ro, Tripsta App

Tripsta a lansat recent Raportul Tendințelor pe anul 2014, raport ce include atât rezultatele globale ale companiei înregistrate, în 2014, pe toate cele 39 de piețe unde își derulează activitatea, dar și trendurile anului 2014 care au influențat aceste rezultate. 

În 2014, Tripsta a înregistrat o creștere de 32.1%, ajungând la vânzări de 260 de milioane de euro, numai bilete de avion reprezentând 257 de milioane de euro ((98.7% din totalul volumului de business). Cele mai importante volume în cadrul businessului Tripsta au fost înregistrate în Marea Britanie (16.44%), Rusia (10.66%) și Germania (9.45%).

Începând din 2015, Tripsta a decis sa pună accentul exclusiv pe transportul de pasageri, compania oferind deja bilete de avion și feribot clienților săi; în viitorul apropiat aceștia vor putea opta și pentru achiziționarea biletelor de tren.

În ceea ce privește prezența pe piața de turism online din România, Tripsta se așteaptă ca românii să achiziționeze mai multe bilete de avion în 2015 decât în 2014 către destinațiile tradiționale de călătorie, precum Grecia, Turcia sau Austria. În privința zborurilor naționale, Tripsta estimează că trendul ascendent va continua, mai ales pe segmentele București-Cluj, București-Timisoara sau București-Iași.

Cele mai frecvente căutări în rețeaua Tripsta

Cele mai multe căutări făcute de românii au vizat, pe plan internațional, destinații precum Istanbul, Paris, Viena, Amsterdam, Barcelona sau Frankfurt, Roma și Atena, iar pe plan local Cluj, Timișoara și Iași.

În 2014, pe întreaga rețea de situri Tripsta s-au efectuat aproximativ 2.1 milioane de căutari pentru destinații internaționale și 650.000 referitoare la zboruri naționale.

Top rezervări în rețeaua Tripsta

În privința rezervărilor internaționale, românii au ales Atena, Istanbul și Viena, fără a ignora însă Amsterdam, Copenhaga, Paris, Londra, Berlin, Frankfurt sau Madrid. Pe plan intern, românii au rezervat mai ales zboruri către Cluj, Iași, București sau Timișoara.

Peste jumătate de milion de rezervări internaționale și peste 150.000 de rezervări pentru zboruri interne au fost realizate prin intermediul siturilor Tripsta.

Călătorii români au folosit pentru a-și rezerva biletele de călătorie în rețeaua Tripsta în special computere tip desktop (83%), dar și dispozitive mobile (17%), aceleași preferințe în materie de rezervări înregistrându-se și la nivel global.

Conform declarațiilor lui Philip Brinkman, CEO al Tripsta, în 2014, rezervările mobile au înregistrat o creștere de 115%, creșteri substanțiale fiind anticipate și pe parcursul lui 2015.

Prețul mediu plătit pentru călătoriile internaționale a fost, anul trecut, de 193€, în timp ce prețul mediu pentru zboruri naționale a fost de 131€. Românii au plătit, în medie, 193€ pentru biletele de călătorie către top 10 destinații internaționale preferate. Pe parcursul anului trecut, românii au plătit cel mai mult pentru a merge la Frankfurt (225€), Paris (227€) sau Londra (214€) și au dat sume mai mici pentru a ajunge la Istanbul (152€) sau Atena (166€), în timp ce biletele către Viena, Amsterdam, Copenhaga, Berlin sau Madrid au costat între 182€ – 204€.

Destinații preferate în funcție de sexe

Bărbații și femeile ce au folosit Tripsta preferă aceleași destinații, ordinea preferințelor diferind totuși de la o categorie demografică la alta.

Atât bărbații, cât și femeile din România preferă Atena, Istanbul si Viena, Parisul fiind următoarea destinație pentru femei, urmat de Amsterdam, Copenhaga și Londra. În ceea ce îi privește pe bărbați, aceștia preferă mai curând să meargă la Amsterdam, Londra și Copenhaga înainte să aleagă să meargă la Paris.

Orașele germane Munchen, Berlin și Frankfurt sunt atractive ca destinații de călătorie atât pentru femei, cât și bărbați, în aceeași situație fiind și Lisabona, Madrid și Barcelona ori Praga și Roma.

În privința segmentării rezervărilor de călătorie în funcție de gen, bărbații români au facut 53% din totalul rezervărilor realizate prin intermediul Tripsta, în timp ce femeile au făcut restul de 47%. La nivel global, în reteaua Tripsta, ponderea rezervărilor este de 55% pentru bărbați și 45% pentru femei.

Cele mai bune și cele mai putin indicate perioade pentru rezervări și călătorii

La nivel internațional, în rețeaua Tripsta, martie 2014 a a fost luna cu cel mai mare volum de rezervări de călătorii dus-întors, iar decembrie a fost cea mai bună perioadă pentru rezervarea de călătorii într-o singură direcție, în timp ce noiembrie a fost luna cea mai populară pentru rezervarea de călătorii indiferent de tipul lor (dus-întors sau într-un singur sens).

Cele mai nepopulare perioade pentru rezervarea de călătorii au fost iunie (pentru toate tipurile de rezervări), aprilie (pentru călătorii într-o singură direcție) și iunie (pentru călătorii dus-întors).

În ceea ce privește perioadele pentru călătorie, august a fost luna preferată pentru călătorii dus, în timp ce decembrie a fost luna preferată pentru călătoriile dus-întors și celelalte tipuri de călătorii.

Anul trecut, pe situl Tripsta din România, cea mai populara zi pentru achiziția de bilete pentru călătorii internaționale a fost 18 februarie, în timp ce numărul record de bilete achiziționate pe parcursul unei singure ore a fost înregistrat pe 5 februarie. Cele mai populare săptămâni pentru călătorii în 2014 au fost săptămâna 52 (27 decembrie 2014 – 3 ianuarie 2015), săptămâna 16 (16 – 23 aprilie) și săptămâna 21 (24-31 mai).

Cele mai puțin populare perioade de călătorie în 2014 s-au dovedit a fi ianuarie (călătorii dus-întors) și februarie (călătorii dus și restul tipurilor de călătorii).

Raportul Tendințelor pe anul 2014 poate fi descarcat de aici.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

1 comments

Romanul ramane un ciudat specimen, nu avem bani dar vizitam locuri scumpe si elegante. Ce sa mai creada straini despre noi. Ca nu avem bani????

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.