RDTC2015: 47% dintre cititorii de bloguri de turism își schimbă părerea după ce citesc postările bloggerilor

#RDTC2015

În acest articol veți găsi rezumatul celei de-a doua părți a conferinței Romanian Digital Travel. Rezumatul primei părți poate fi consultat aici.

Laurel Robbins, travel blogger at Monkeys and Mountains, Make social media work for you

  • LinkedIn is good for targeting business travelers;
  • 76% of users (US) are using Facebook for researching travel;
  • Explore Travel and J’Info Tours are between top 10 Facebook pages in Romania; what about the engagement?
  • how to engage the fans? create emotions, create activities that encourage interactions (see visitfinland.com), create stories behind the pictures, make it personal, ask a question, organize contests;
  • resource analysis, post 2-3 times a day on Facebook, 5-7 times a day on Twitter;
  • use scheduling tools in order to update all you social media based on your goals, make an editorial plan and follow it, repeat past successes;
  • Scheduling resources: Buffer, HootSuite, Pingraphy, Schedugr.am, PicMonkey, Canva

Matei Psatta, despre oameni din perspectiva marketerilor

  • 2015 nu va fi anul trendurilor;
  • advertiserii sunt cei care stau în calea cumpărătorilor în demersul lor pentru produsul dorit;
  • fanii sunt cei ce cumpără un produs de mai multe ori într-un an, conform unui studiu Nielsen;
  • 73% dintre millennials vor ca brandurile să ia poziție, conform unui studiu MSLGROUP, 2014

Alexandru Negrea, Head of Facebook la Spada, despre conținut pe Facebook în 2015

  • focusează-te pe ‪‎evergreen content‬;
  • promovează conținut în mod repetat pe pagina de Facebook;
  • content marketing: 20-25 ore/lună pentru creare de conținut, 6-8 ore/lună pentru administrare, 200 lei/lună foto/grafică de orice fel, 600 lei/lună advertising (60%) și remarketing (40%).

Cezar Dumitru, ImperatorTravel.ro, despre prezentarea destinațiilor prin blogurile de călătorii

  • 3 milioane de cititori de bloguri;
  • peste 600 de bloguri de travel, 100 active;
  • 10-30 bloguri folosite pentru promovarea de destinații din România și străinătate;
  • profilul cititorilor de bloguri de travel: 93% din mediul urban, 83% au facultate, 43% câștigă mai mult de 3000 lei/lunp, 68% sunt consultați de prieteni, 47% își schimbă părerea după ce citesc bloguri;
  • beneficii în urma colaborării cu blogurile de travel: awareness, informații relevante, interactivitatea cu turiștii, transfer de credibilitate către comunitate, conținut, dor de ducă;
  • ce să iei în calcul în colaborările cu bloggerii: vezi profil, vezi trafic, constanță, activitate în social media, istoric proiecte similare, contradicții față de proiecte anterioare, bloguri de travel (frequency) vs. bloguri generaliste (reach);
  • cum să promovezi: infotrip-uri (la minut vs. liberatea de alegere, focus pe activități și mai puțin pe hoteluri, program personalizat pe profilul pfiecărui blog(!), lasă timp de social media, oferă internet), bannere, follow-up advertoriale, proiecte speciale;

Studii de caz infotrip-uri:

#‎PriNeamt‬ – intervenția lui Alex Filip: „e greu să urmărești evoluția pe business-urile implicate, mai ales în cazul hotelurilor sau vizitatorilor la nivel de regiune”;

‪#‎aventuravivolis‬;

TAP Portugal – 8 proiecte cu bloggeri; rezultate: de la 3 zboruri/săptămână la 8, Capul Verder în top 5 destinații TAP Portugal Romania;

Wizz Challenge; 4 oamenii din 4 cele 4 destinații Wizz selectați din 330 bloggeri

  • Skype conference cu Wandering Earl despre colaborările cu bloggerii

Studii de caz:

South Africa Tourism Board a ales bloggeri de călătorii din subnișe ca budget travel, food, photo etc.; (!) nu a impus reguli în privința acțiunilor ce trebuie luate ca urmare a vizitei;

Finlanda a lucrat cu bloggerii individual, un interes aparte fiind acordat față de expunerea blogului; (!) nu a impus o perioadă anume de vizitare;

Robert Katai, Instagramology, de la un buton la o comunitate

Despre impactul vizual:

  • 65% învață vizual;
  • 70% din senzorii receptopri sunt în ochi;
  • 90% din informația trimisă către creier e transmisă în format vizual;

La nivel global:

  • 300m utilizatori activi lunar pe Instagram;
  • se încarcă aproximativ 70m poze/zi;

La nivel de România:

  • Aprox. 212.000 utilizatori în România;
  • Aprox 750 imagini;
  • campanii:#‎takemetoromania‬ – exploring and sharing Romania with the world; using geolocated photos;

Tips:

  • crează conținut dedicat platformei;
  • calitate vs. cantitate;
  • campaniile pe Instagram nu cresc numărul de urmăritori;

Claudiu Farcaș, ProfitShare.ro, Affiliate Marketing for Travel

  • conform unui studiu pe un eșantion de aproximativ 33.000 utilizatori s-a identificat faptul că 20% sunt interesați în a cumpăra bilete de avion;
  • peste 3000 de afiliați activi în România;
  • peste 25.000 websituri rulează programe de marketing afiliat;
  • TripAdvisor este cel mai mare referral pentru Booking.com;
  • la nivel global, 71% din oameni au cumpărat bilete de avion, 56% au cumpărat hoteluri online;
  • marketingul afiliat vizează vânzări și lead-uri, și advertiser-ul plătește doar pentru acestea;
  • campaniile de marketing afiliat presupun asocieri creative din partea afiliaților, vezi exemplul BT Flying Blue de pe Airlines Travel;
  • ratele de succes ale unui link sunt de două ori mai mari decât ale unui banner;
  • conținutul distribuit de afiliați e sincer;
  • se pot monitoriza campaniile.

Așa cum am anunțat înainte de eveniment, după conferință a avut loc și Romanian Digital Travel Awards, eveniment în cadrul căruia au fost premiate cele mai populare afaceri din turism și cei mai populari bloggeri și jurnaliști de turism. În ceea ce privește zona de online, paravion.ro a fost declarată cea mai populară agenție de ticketing, iar în privința celor mai populari bloggeri, imperatortravel.ro a fost desemnat cel mai popular blog de călătorii, iar turismmarket.com cel mai popular blog colectiv de turism.

Foto: Dragoș Asaftei

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.