Gamification in Tourism: Designing Memorable Experiences

Gamification in Tourism, Paul Bulencea

Gamification in Tourism, Paul Bulencea

Mâine, pe 21 iulie 2015, la Brașov, se va lansa cartea Gamification in Tourism: Designing Memorable Experiences, o carte în care autorii Paul Bulencea și Roman Egger dezbat pe marginea experiențelor în turism amplificate de elemente inspirate din jocuri.

Cartea va fi lansată în cadrul unui eveniment organizat de Brașov Tech Meetup (o comunitate de freelanceri, programatori și antreprenori locali) la Hotel Kronwell din Brașov.

Paul Bulencea, co-autor al cărții, este un brașovean specializat ca vorbitor internațional în domeniul inovației în turism, co-fondator al aplicaţiei mobile Sideview și consultant în inovaţie în turism.

Roman Egger este profesor și director al departamentului de tehnologie în turism în cadrul departamentului de Inovație și Management în Turism al Universității de Științe Aplicate din Salzburg, Austria.

Gamificarea presupune includerea de elemente de design specifice jocurilor și a logicii din spatele jocurilor în arii de interes ce nu au legătură directă cu acestea pentru a genera comportamente competitive și emoții, ce duc într-un final la antrenarea jucătorilor în activități diverse.

Turismul este unul din domeniile în care elemente din jocurile clasice pot fi integrate pentru a antrena potențialii clienți în acțiuni diverse, de la fidelizare la cumpărare de servicii conexe și așa mai departe.

În ceea ce privește partea de turism online, elementele de joc se pot regăsi în realitățile augmentate, precum reconstrucțiile virtuale suprapuse peste imagini din prezent, campanii location-based prin care se pot acumula puncte sau obține vouchere, quest games în aplicații mobile sau activități ce presupun comportamentul competitiv (ca exemplu vedeți aplicația I’Velo; nu e neapărat din turism, dar vă puteți face o idee; sau aplicația Planes by Paravion), reconstrucții virtuale ale patrimoniului dispărut, role playing games etc.

Gamification in Tourism pornește de la conceptul Memorable Experience Design (MED), concept ce unește instrumente, teorii și tehnici de gamificare și design ce amplifică experiența utilizatorilor cu serviciile turistice. O recenzie a cărții poate fi citită aici. Până în prezent, lucrarea a fost prezentată în cadrul World Travel Market, dar și în cadrul unor evenimente desfășurare în universitățile din țară sau din afară.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

1 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.