e-Turism Bref 09/2015: 50 de români au folosit monedă virtuală pe vola.ro pentru a cumpăra bilete de avion

Michael Coghlan - News Stand by Night

Regiunea de Dezvoltare Centrală și de Nord, administrația publică din Brașov, Amadeus, studii ale paravion.ro, vola.ro și hotelguru.ro fac subiectul revistei presei de turism online pentru luna septembrie 2015.

Top zece domenii cu performanță pentru regiunea centrală și de nord. Cel mai bine plasate sunt IT, dezvoltare de software și turism

Conform unui studiu de piață realizat în luna august 2015 de către Business Days, turismul, alături de domeniile IT și dezvoltare de software reprezint domeniile ce pot aduce performanță regiunii centrale și de nord a țării. Rezultatele complete vor fi prezentate în cadrul CEE Entrepreneurship Summit 2015, eveniment care va avea loc în perioada 14-16 octombrie 2015 la Grand Hotel Napoca din Cluj-Napoca.

Vrem să fim Capitală Culturală, dar nici măcar nu ne promovăm evenimentele culturale

Încă din vara lui 2015, autoritățile locale din Brașov au început să promoveze Brașovul ca oraș participant în cursa pentru Capitala Europeană a Culturii. Cu toate acestea, situl oficial al candidaturii pentru acest titlu nu este la zi, neprimind actualizări de la lansarea lui.

Cât de mare este potențialul Instagram pentru publicitatea din România

Acum că v-ați familiarizat cu Instagram, iată și câteva date referitoare la potențialul în publicitate: marja de cost între care se încadrează CPM este între 4 și 13 USD, în funcție de segmentul de audiență căutat și de competitorii pe piață. Pe partea de video se calculează un CPV (cost per view) de aproximativ 0,02 USD, aproape de costul din YouTube. La nivel local, Instagram are aproape 330.000 utilizatori, iar 206.000 dintre aceștia au fost activi în august 2015. În aceeași lună au fost publicate peste 1,7 milioane cu peste 80 de milioane de like-uri la poze.

De trei ori mai mulţi români fac rezervări „city break” în primele opt luni faţă de anul trecut

Conform unui comunicat de presă al paravion.ro, de la începutul lui 2015, majoritatea city break-urilor disponibile pe sit au fost accesate în proporție de 70% de tineri, care au cheltuit, în medie, 250 euro/persoană în destinații ca Praga, Barcelona şi Amsterdam. 30% din solicitările primite de agenţie au fost făcute de seniori, care au cheltuit până la 300 euro/persoană, în destinaţii ca Praga, Viena şi Munchen.

Vola.ro: Aproape jumătate dintre români își caută vacanțele de pe mobil sau tabletă

În perioada ianuarie-septembrie 2014, un total de 25% din trafic venea de pe dispozitive mobile (18% mobil, 7% tabletă), în timp ce restul, de 75%, intrau pe situl OTA de pe desktop sau laptop. Pentru aceeaşi perioadă din 2015, căutările de pe dispozitive mobile au ajuns la peste 47%, cu o creştere semnificativă în accesările de pe mobil: peste 38% prefera să facă planuri de pe telefonul mobil, în timp ce 9% folosesc tableta.
De la începutul lui 2015, peste 64% dintre cei care au cumpărat produse turistice au ales să plătească online cu cardul.
De asemenea, în doar câteva luni de la introducerea plății cu BitCoin pe Vola.ro, 50 de românia au folosit moneda virtuală pentru a cumpăra bilete de avion, valoarea coșului de cumpărături în acest caz fiind, în medie, de 420 euro.

Amadeus: Companiile aeriene vor înregistra peste 3,9 miliarde de călători, până în 2017

Într-una din concluziile studiului „Future Travel Tribes 2030: understanding tomorrow’s travellers”, se apreciază că piața de călătorii și turism va înregistra peste 7.680 miliarde EUR în 2023 (estimarea se bazează pe o creștere medie anuală de 4,4%) și asta datorită în mare parte tehnologiilor Web 2.0 și mobile, care permit dezvoltarea unor modele noi de afaceri.

HotelGuru.ro: peste 50% dintre romani isi rezerva vacanta online

Conform unui studiu realizat în lunile iulie-august de către platforma de rezervări hoteliere HotelGuru.ro, pe un eșantion de 1930 de respondenți, aproximativ 72% dintre respondenți au afirmat că au încredere în siturile de rezervări online, 44% dintre acești acceseaza între 2 și 5 astfel de situri pentru a citi recenziile despre locurile în care își vor petreaca vacanța.

La pranz cu Daniel Truica, fondatorul Vola.ro: cum a ajuns sa aiba cea mai mare agentie de turism online pentru ca nu a ascultat de parinti

Daniel Truică, fondatorul vola.ro, estimeaza că va încheia anul 2015 cu o cifră de afaceri în creștere cu 50%-55%, de 43 milioane de euro. Creșterea este estimată în baza vânzării de bilete de avion și pachete turistice.
Cea mai mare parte a veniturilor grupului Vola e generată de România, urmata de Polonia (22 milioane de euro).
În primele luni din 2016, Vola se va extinde pe 10 piețe din UE, printre care Marea Britanie și țările nordice, unde vor vinde doar bilete de avion, business-ul fiind coordonat dintr-un sediu din Polonia.
Conform reprezentantului vola.ro, agențiile de turism clasice se pot dezvolta pe zona corporate și pe serviciile exotice, care vor rămâne offline, mass-marketul fiind luat deja de online.

Campania Regiunea mea în Europa – Eeveniment IV: ”Marketing Regional prin Turism Digital”

Cea de-a patra întâlnire desfășurată sub egida campaniei ”Regiunea mea în Europa” a avut ca temă ”Marketingul regional prin turism digital” și și-a propus drept obiectiv elaborarea unui plan de acțiune în vederea concretizării proiectelor propuse anterior pe parcursul întâlnirilor de lucru prilejuite de această inițiativă.
În a treia parte a întâlnirii s-a propus un proiect ce are în vedere dezvoltarea noului profil ocupațional Destination Social Media Marketing.

Foto: Michael Coghlan, News Stand by Night via Flickr, Creative Commons Attribution

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

1 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.