Ce artificii de marketing mai fac agențiile de turism pentru a atrage vizitatori pe siturile de agenție în perioada târgului de turism

Travel Expo, Travel Week, Perfect Tour

Travel Expo, Travel Week, Perfect Tour

Într-o piață globală a realității virtuale estimată la 5,8 milioane de utilizatori în 2015, cu încasări de 129 milioane de dolari din zona de software dedicat, în care aproximativ 61% dintre adepți sunt tineri sub 25 de ani, agențiile de turism din România (acelea care dau dovadă de viziune și au bugete, evident) se poticnesc încă în transpunerile ce se vor 3D, pe situri dedicate, unde interacțiunea cu elementele interactive se face încă din fața calculatorului, PC sau laptop, sau în transpuneri în online prin intermediul unor landing page-uri dedicate, baza oricărei strategii de marketing ce urmărește conversii.

Pentru 2016 piața este estimată la 11 milioane utilizatori, din care 46% vor folosi PC-uri, 28% console și 26% smartphone-uri.

Două agenții de turism din top 10 după cifra de afaceri încearcă să aducă în avantajul lor, online, pe siturile lor, desfășurarea Târgului de Turism al României, lansând târguri de turism alternative, virtuale și online.

Perfect Tour a redeschis târgul virtual de oferte turistice, Travel Week 2015, ce are de această dată în standurile virtuale parteneri strategici precum Wien Tourismus, Air France, Atlantis the Palm Dubai, TAP Portugal și Banca Transilvania. Acestor standuri li se alătură câte un stand virtual pentru fiecare tip de pachet turistic din portofoliul agenției de turism (croaziere, vacanțe adult only, vacanțe pentru iubitorii de animale etc.).

Fiecare stand este personalizat cu elemente de design specifice pachetelor turistice comercializate, iar vizitatorii târgului virtual pot descărca broșuri în format .pdf, rula clipuri video sau pot intra în contact cu un consultant de turism via chat. Toate aceste interacțiuni redirecționează vizitatorii pe situl Perfect Tour. De asemenea, via travelexpo.ro vizitatorii se pot înscrie la seminarii web pe platforma gotowebminar.com.

Dacă în primul an în care târgul de turism virtual a fost lansat s-a folosit o platformă dedicată târgurilor virtuale, Vexpo, această ediție a târgului se bucură de o platformă custom, dezvoltată in house, standurile fiind prea puțin animate și departe de o prezentare 3D.

De cealaltă parte a baricadei, HappyTour organizează Happytârgul online de călătorii, practic un landing page pe situl agenției, o alternativă la târgul tradițional de turism, prin care toți cei interesați de o vacanță pot beneficia de oferte personalizate, fără a fi nevoie să se deplaseze fizic la târg. Focusul lor este doar pe 4 categorii de pachete turistice: revelion, piețe de Crăciun, early booking primavăra- vară 2016 și city break-uri. Evident, târgul online de călătorii este încă un prilej bun pentru Happy Tour de a consolida sub-brandul Happyșor, mascota ieșind în evidență ca first point of contact cu publicul.

Nu știu câți vizitatori sunt estimați pentru ediția din această toamnă a Târgului de Turism, anul trecut i-au călcat pragul ~17700 de vizitatori, dar nu cred că cele două agenții vor înregistra mai mult de 15-20% din traficul fizic pe cele 4 zile de târg, la fața locului, zilnic, pe siturile lor. Bine, asta depinde și de bugetele de marketing alocate campaniilor AdWords și alte campanii social media. Până acum nu am văzut campanii pentru niciuna din cele două inițiative, nici AdWords, nici social media campaigns.

CITEȘTE ȘI: Târgul de Turism pe AdWords

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

1 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.