Brandul Direct Booking își face promovare cross-media

directbooking.ro

Deși brandul Direct Booking este un brand pur online, în această primăvară apelează la o strategie de marketing cross-media, unde TV-ul este folosit ca suport pentru online. Practic, vorbim de o mișcare menită să atragă atenția consumatorului în era multi-screen.

E un lucru curajos în condițiile în care, conform ultimului studiu în domeniu pe un eșantion de 500 de respondenți între 18-65 de ani din mediul urban, 8 din 10 persoane schimbă canalul în timpul pauzelor publicitare, lucru ce se întâmplă în 8 din 10 pauze publicitare la TV.

Dar alegerea directbooking.ro de a rula reclame TV e justificată de faptul că 30% dintre telespectatori verifică pe smartphone, iar 43% pe laptop/PC informațiile despre produsele și serviciile pe care le-au văzut la TV. Menționam într-unul din articolele mai vechi despre directbooking.ro că investesc destul de mult în performance marketing, ceea ce le asigură o vizibilitate destul de mare în online, lucru ce le va permite celor intetesați să găsească destul de ușor ceea ce caută, plecând de la reclama TV.

Site-ul de rezervări directbooking.ro este optimizat și pentru dispozitive mobile, lucru ce crește șansele ca cei ce navighează pe internet în timpul reclamelor să caute informații despre brand. Conform aceluiași studiu citat mai sus, peste 65% dintre telespectatori își verifică smartphone-ul în timpul pauzelor publicitare.

Indiferent de pe ce fel de dispozitiv navighează pe internet în timpul pauzelor publicitare, 25% dintre telespectatori caută informații despre vacanțe și călătorii, un procent destul de relevant pentru ceea ce urmărește directbooking.ro. Dacă mai luăm în calcul și faptul că doar 2 din 10 utilizatori ce schimbă canalul în timpul pauzelor publicitare au un program de tip Ad Block instalat, putem spune că alegerea celor ce administrează site-ul de rezervări e chiar justificată, reclama TV completându-se cu reclamele AdWords. Site-ul de rezervări devine astfel o sursă pentru fundamentarea deciziilor de cumpărare.

Reclama directbooking.ro destinată TV-ului este relativ scurtă, la obiect, amuzantă și clară.

Este transpusă într-o situație ce se regăsește în viața elevilor de școală generală ce, după vacanță, sunt acomodați cu reînceperea școlii prin încurajarea împărtășirii experiențelor din vacanță.

Astfel, brandul e inclus în conversație, într-un dialog comic, iar în cea de-a doua parte se pune accent fix pe brandul pur și se repetă cumva mesajul, cu focus pe destinații ca Bulgaria, Grecia și Turcia, destinațiile populare în rândul utilizatorilor site-ului de rezervări. Această ultimă parte a reclamei TV ar trebui să îl convină pe telespectatori să inițieze o căutare pe smartphone sau pe PC/laptop.

Reclama a început să ruleze la începutul lunii februarie 2016, lucru ce o scoate cumva din contextul ideal, pentru că ar fi fost mult mai potrivită după vacanța de vară, dar la fel de bine poate fi o premisă pentru unii telespectatori să înceapă să își organizeze vacanța de vară.

Pentru a dovedi clienților că directbooking.ro este o platformă sigură, din acest an site-ul de rezervări este certificat trusted.ro, ceea ce înseamnă că, indiferent de probleme cu care s-ar confrunta clienții, ei vor găsi pe site sau contactând un reprezentant al site-ului toate informațiile de care au nevoie pentru a le rezolva, dar mai ales suport specializat în această privință.

Spotul rulează pe următoarele posturi TV: ProTV, PrimaTV, Digi24, TVR1, Realitatea, RTV, National Geographic, Disney și Disney Junior, de unde putem deduce că cei vizați nu fac neapărat parte dintr-o categorie anume, așa cum am fost tentat să cred inițial, văzând spotul doar pe Realitatea. Uitându-ne peste tipul audiențelor, vedem că sunt targetate persoane atât din zonele rurale, cât și din cele urbane, cu vârsta și studii din toate segmentele.

De asemenea, un spot audio publicitar rulează și pe radio, la posturile ProFM și RadioZu, iar pentru a capta și mai multe atenția ascultătorilor, directbooking.ro oferă celor ce ascultă oricare dintre cele două posturi de radio în perioada 21 – 30 martie posibilitatea de a câștiga vouchere valorice sau chiar o vacanță all inclusive la un hotel de 5* din Bulgaria.

Din aceeași zonă de interes, pe TV au mai rulat reclame video și pentru site-ul de rezervări hotelscan.ro.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.