Cum pot profita companiile din turism de un social media splash

AdaptaLux-Splash-1-Flickr

În speranța în care nu v-am pierdut imediat ce ați citit titlul, vreau să vă aduc în atenție două evenimente din social media care au generat reacții inclusiv în zona de turism online: reacția Paravion.ro la tweet-ul lui Bernie Sanders și follow-up-ul agenției Kinecto pe check-in-ul greșit al lui Snoop Dogg.

Un social media splash este un val de reacții neprevăzute în urma unui eveniment în social media. Social media marketerii pot folosi genul acesta de ecouri în favoarea brandurilor pe care le reprezintă, iar turismul este un domeniul care poate profita la maxim de pe urma unor astfel de ecouri.

Bernie Sanders, invitat de către Paravion.ro în România, țara în care internetul sparge fibra optică

Primul caz e cel al agenției de turism online Paravion.ro care a reacționat la remarca echipei de social media a candidatului la președinția S.U.A. în ceea ce privește viteza la internet în București, net superioară multor orașe din S.U.A.

Echipa de marketing a Paravion a intrat în jocul internauților care au început să facă remarci caraghioase pe marginea gafei în cauză, și a pus brandul în lumina reflectoarelor internetului, oferindu-i candidatului posibilitatea de a vizita România cu bilete de avion oferite de Paravion.ro, punând astfel accent pe faptul că la Paravion.ro lucrurile se mișcă mai repede ca internetul în S.U.A. (neintuind ce avea să se întâmple după, evident).

Ei bine, situația a escaladat de așa natură până la a fi preluată de presa online internațională, intervenția Paravion.ro fiind citată în articolele care au dezbătut subiectul. De la un social media splash s-a ajuns la un newsjacking neprevăzut, ce a asigurat brandului o expunere peste așteptări.

E curios de văzut dacă, în afară de reach-ul din social media, această expunere s-a remarcat printr-un spike în trafic, abonări la newsletter etc. Înainte de a ne încurca în date demografice, țin să vă reamintesc faptul că platforma Paravion e accesibilă și în limba engleză.

Singurul lucru pe care vreau să îl mai adaug aici e faptul că tweet-ul a fost dat în afara orelor de program, de unde companiile din turism trebuie să înțeleagă că social media managerii trebuie încurajați să … lucreze peste program, fiind nevoie ca ei să fie disponibili la momentul potrivit.

CITEŞTE ŞI: Câteva liste de Twitter pe zona turism

Snoop Dogg, ambasador turistic pentru Bogata, Județul Mureș

Un alt social media splash care ar fi putut fi exploatat de actorii din turism a fost cel generat de check-in-ul greșit al lui Snoop Dogg în Bogata, Județul Mureș, în loc de Bogota, Columbia.

A photo posted by snoopdogg (@snoopdogg) on

Ar fi fost o mișcare bună de promovare a turismului în Județul Mureș pentru asociațiile de promovare/dezvolatare a turismului în zonă sau pentru Centrul de Informare și Promovare Turistică Târgu Mureș. Din păcate, genul acesta de actori din turism nici nu au prezență online, d’apăi să se mai confuzeze și cu termeni ca social media splash sau newsjacking.

Din fericire, Kinecto, o agenție de publicitate, a profitat de moment și a creat un site de promovare turistică pentru localitatea cu puțin peste 2000 de locuitori în care Snoop Dogg și-a dat, eronat, check-in.

visitbogata.com este site-ul și prezintă sumar atracțiile zonei și activitățile ce pot fi desfășurate aici. Acest lucru a asigurat agenției expunerea în presa locală.

CITEŞTE ŞI: Cum pot folosi brandurile din turism Instagram

Romanian Digital Travel Conference, eveniment dedicat companiilor și oamenilor din turism

Dacă vreți să vedeți care sunt cele mai eficiente strategii de marketing online pentru afacerile din turism pe care le coordonați, să vedeți care sunt cele mai potrivite instrumente new media pentru promovare unei afaceri în turism și să vedeți alte studii de caz ca cele de mai sus sau pe aceeași direcție, participați la cea de-a III-a ediție a Romanian Digital Travel Conference ce va avea loc pe 19 aprilie 2016, la Hotel Sheraton, Platinum Ballroom. Plus de asta, veți avea acces la un e-book despre utilizarea digitalului in industria de turism. Cele două ediții anterioare au strâns laolaltă peste 400 de specialiști în turism, la una dintre ele eu fiind chiar speaker.

Foto: AdaptaLux, Splash 1. via Flickr, Creative Commons Attribution

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

1 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.