Hotelurile independente din România și prezența în mediul mobile

Kieran Lynam, Hotel, CC BY 2.0

De câțiva ani, piața de mobile din România cunoaște o creștere constantă în ceea ce privește dezvoltarea de aplicații mobile, lucru susținut și de gradul de penetrare al smartphone-urilor în România, precum și de consumul de date de la an la an.

Conform Google Consumer Barometer pe 2015, 46% este rata de penetrare a smartphone-urilor în România, iar un consumator intensiv de internet consumă, în medie, 501 MB lunar. 32% din căutările făcute de români pe internet în aria turismului și călătoriilor sunt pentru închirieri apartamente/camere.

Cu toate acestea, multe hoteluri independente din România par a fi depășite de situație. Cel mai probabil pentru că tarifele mici la cazare nu susțin o marjă de profit care să justifice investiția într-o aplicație mobilă.

Asta în ciuda faptului că specialiștii din piață recomandă aplicațiile mobile pentru entitățile ce fac vânzări recurente, categorie în care intră și hotelurile. Trecem peste faptul că sunt marketeri în căutare de clienți și ne bazăm pe faptul că experiența le-a arătat pe ce domenii ar trebui să fie focusul.

Aplicațiile mobile pentru hoteluri ar trebui să se focuseze pe experiența clientului și să treacă la următorul nivel, sărind peste aplicația mobilă de prezentare. Dacă bugetele permit doar acest lucru, se recomandă investiția într-un site mobil.

CITEȘTE ȘI: Situri şi aplicaţii mobile pentru afacerile din turism. Ce alegem?

Clienții vor folosi aplicațiile doar dacă le aduc plus valoare, nu pentru simplu fapt că ele există. Și aici stau dovadă cele câteva aplicații mobile ale unor hoteluri de pe litoral și din țară, care în magazinele de aplicații n-au înregistrat decât câteva zeci de descărcări.
Conform datelor din piață, 70% dintre utilizatorii de aplicații mobile vor să rezerve camere de hotel pe loc.

La fel și în cazul hotelurilor, dacă aplicațiile mobile nu aduc un ROI suficient de mare, s-ar putea ca investițiile să fi fost degeaba.

Aplicațiile mobile care aduc plus valoare atât clienților, cât și hotelurilor sunt cele de rezervare și pentru fidelizare, adevărate instrumente de marketing dacă sunt folosite cum trebuie. Și mă refer aici la funcționalități precum alerte de preț, alerte referitoare la check-in/check-out, integrarea programelor de fidelitate, virtual concierge și bell services etc.

CITEȘTE ȘI: Serve Hotel, bell service la un click distanță

Consumatorii familiarizați cu tehnologia ar adopta chiar o aplicație care ar oferi o experiență paperless/contactless, aplicație care să permită check-in/check-out, facturare, să funcționeze pe bază de tehnologii de proximitate (beacons), recunoscând când clientul intră în hotel și alocându-i numărul camerei sau să funcționeze ca și cheie electronică pentru cameră.

CITEȘTE ȘI: Welcome by Le Club Accorhotels, serviciul digital de primire, acum și în hotelurile Accor din România

La momentul actual, pe piața din România sunt doar câteva hoteluri independente (unul în Iași, unul în Timișoara, 3 pe litoral), care au aplicații mobile ce integrează parțial funcționalitățile de mai sus și mă refer aici la aplicații strict dezvoltate pe plan local.

În rest, majoritatea hotelurilor independente din România își asigură vizibilitatea în mediul mobil prin listarea în site-uri de rezervări ca Booking.com, turo.ro sau pe platformele agențiilor de turism online ce au și prezență în mediul mobil.

CITEȘTE ȘI: Rezervări hoteliere prin aplicaţia mobilă turo.ro

Din punctul meu de vedere, pe lângă veșnica dispută revenue management vs. digital marketing, o altă problemă cu care hotelurile independente din România se confruntă e integrarea aplicațiilor cu softurile de rezervări și gestiune, softuri ce nu sunt așa ușor adaptabile, fiind softuri custom.

~~~

Dacă sunteți interesați să aflați care sunt provocarile și oportunitățile de business cu care rezonează industria hotelieră din România, vă recomand cea de-a IX-a ediție a TopHotel Tourism & Leisure Investment Conference, ce va avea loc pe 26 – 27 mai, 2016, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, București.

Foto: Kieran Lynam, Hotel via Flickr, CC BY 2.0

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

3 comments

Unic in Romania PMS Hotel All in One sincronizat 2 way-xml cu: site hotel, facebook, booking.com, helloromania.eu, turo.ro, grupul Expedia.com, icalendar….lista este deschis.
PMS Hotel
Channel manager
Booking engine
POS Restaurant
Totul in timp real

http://www.pyn.ro

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.