33% din căutările pe internet în domeniul călătoriilor și turismului sunt făcute de pe mobil

mobile travel search

Zilele trecute, Google România a făcut publice rezultatele pe România ale Consumer Barometer 2015 pe zona călătorii și turism.

Deși sună a clișeu, fiind repetată de nenumărate ori în ultimii ani, concluzia raportului este aceea că românii se informează online despre viitoarele lor călătorii.

Ce informații din zona călătorii și turism se caută online?

Astfel, 96% dintre consumatorii românii caută online informații despre bilete de avion, 93% caută informații despre hoteluri, 93% despre transport și 58% despre restaurante.

În privința procentului de căutări online, 54% dintre acestea sunt pentru destinații, 22% pentru hoteluri, 13% pentru zboruri, și în procent de 2% fiecare pentru închirieri apartamente, transport public și activități la destinație, căutările pentru pachete de vacanță înregistrând doar 1% din căutări.

Bilete de avion și cazare online

96% dintre călătorii români se informează online în materie de bilete avion, iar 71% ajung să cumpere într-un final. Doar 67% dintre români se informează și cumpără exclusiv online.

În ceea ce privește rezervările hoteliere, 6 din 10 clienți își iau cazare online, în timp ce 96% se informează online înainte de rezervare. Doar 55% dintre români se informează și rezervă exclusiv online.

Așa cum menționam într-un articol recent, pe fondul acestui comportament online al potențialului consumator, agenții de turism trebuie să se adapteze noilor cerințe de consum al informației.

55% din căutările făcute de români în zona călătorii și turism sunt pentru destinații externe, în timp ce străinii caută informații despre România în proporție de 45%.

Ce informații din zona călătorii și turism se caută de pe mobil?

Înainte de a intra în statistici, trebuie menționat faptul că rata de penetrare a smartphone-urilor în România este de 46%, destul de mică în comparație cu țări ca Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia.

Cu toate acestea, căutările de pe mobil pe domeniul de călătorii și turism sunt cele mai utilizate în România, acestea însemnând 33% din căutările făcute pe internet de români în domeniul turismului.

51% din căutările de pe mobil sunt pentru servicii taxi, 42% pentru excursii la destinație, 37% pentru vreme, 35% pentru destinații, 32% pentru închirieri apartamente/camere și 31% pentru campinguri.

Dinamica obiceiurilor de consum în aplicațiile mobile dedicate

În ceea ce privește căutările de servicii și produse și dinamica obiceiurilor de consum, se observă o creștere considerabilă în căutările pe destinații, cazare și zborul cu avionul, dar și pe servicii de transfer aeroport – hotel, închirieri de mașini sau transport public, pachete speciale de vacanță, excursii opționale și alte activități la destinație.

La eveniment au fost prezenți și Manuela Melinescu, Marketing Manager vola.ro, și Ioana Slobozianu, Head of Online Marketing Zitec, reprezentantul Paravion, ce au oferit câteva inshight-uri despre aplicațiile celor două agenții de turism online. La acestea am adăugat eu câteva date despre aplicația de mobil a Tripsta.

Date despre utilizarea aplicației Vola.ro

  • În prezent, vola.ro înregistrează 50,7% din trafic de pe desktop și 49,3% de pe dispozitive mobile (smartphone-uri și tablete);
  • Din aprilie 2016, traficul mobil va depăși traficul pe desktop;
  • 78,47% dintre utilizatorii aplicațiilor mobile Vola.ro au un smartphone cu SO Android;
  • În următoarele săptămâni, cei ce folosesc aplicația de mobil vor avea la dispoziție unelte pe care navigarea pe desktop nu le oferă, unelte ce vor fi utile înaintea procesului de achiziție;
  • Pe mobil se fac de regulă rezervările și achizițiile individuale, un raport de 1,2 pasageri, în timp ce pe desktop se fac tranzacțiile pentru grupuri, un raport de 1,6 pasageri via desktop;
  • De pe mobil se cumpără cu 13% mai multe bilete low-cost decât de pe desktop.

Date despre utilizarea aplicației Paravion

  • În intrvalul orar 9-22, utilizatorii caută informații despre zboruri, city break-uri și vacante;
  • Achizițiile se fac în timpul săptămânii, în perioada dinaintea prânzului și imediat după;
  • În intervalul orar 17:00 – 22:00, utilizarea smartphone-ului în navigarea pe Paravion crește cu 85% față de intervalul 9:00 – 17:00;
  • 65,7% utilizatori de Android;
  • 40% dintre clienții care achiziționează de la Paravion vin de pe mobil;
  • Peste 10.000 de descărcări doar în Google Play;
  • Rata de conversie pe mobil este cu 120% mai mare față de perioada similară din 2015.

Date despre utilizarea aplicației Tripsta

  • Utilizarea aplicației de iPhone a Tripsta a crescut în rândul călătorilor români cu 50% în februarie comparativ cu luna ianuarie, creșterea din luna martie fiind de 90% comparativ cu luna precedentă și de aproape 200% comparativ cu ianuarie;
  • În comparație cu aceeași perioadă a anului 2015, aplicația a înregistrat o creștere în utilizare cu 12 – 14%;
  • Aplicația permite salvarea zborurilor favorite și serviciul de alerte de preț, notificări de tip push sau prin e-mail;
  • În 2015, 17% dintre utilizatorii Tripsta foloseau aplicația pentru căutări și rezervări.

Concluzia în ceea ce privește aplicațiile mobile a fost că acestea vor fi păstrate mult timp după instalare doar dacă vor fi folosite constant pentru a face cumpărături, web browsingul fiind baza în ceea ce privește etapa de informare.

via businesscover.ro

Foto: Sjoerd Lammers, Sjoerd Lammers street photography via Flickr, Creative Commons Attribution

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.