LiveText: Din nou despre marketing online în turism la cea de-a III-a ediție Romanian Digital Travel Conference

Iată-mă-s, din nou, în prima linie la cea de-a III-a ediția a Romanian Digital Travel Conference, eveniment dedicat exclusiv marketingului online aplicat în turism.

Azi, în calitate de blogger ambasador al evenimentului, vă voi ține la curent cu actualizările și dezbaterile din cadrul evenimentului ce aduce la un loc specialiști în tehnologie și marketing pentru a prezenta insight-uri din domeniul marketingului online. Evenimentul se adresează administratorilor de agenții de turism, hoteluri, baruri și restaurante, operatorilor de transport și firmelor de tehnologie în turism.

Follow-up eveniment 2015:

Follow-up eveniment 2014:

Mădălin Măncilă, Marketing is everything

madalin-mancila-rdtc2016

  • Marketingul crează cerere și influențează comportamente;
  • Marketingul crează nevoi și dorințe inutile;
  • Noul mix de marketing: produs + preț + plasare + promovare + client service + tehnologie;
  • Noile strategii de marketing trebuie să se axeze pe valori, brand, lead-uri și follow-up, implementarea serviciului, client service, fidelizare;
  • Clienții invizibili – clienții care fac totul online, fără a interacționa cu agentul, nu aderă la valorile brandului;
  • Tehnologia poate fi un diferențiator, deși de multe ori prețul primează;
  • Focus pe emoție, pe mentalitatea locală;
  • Focus pe mobile:
    • 25% dintre utilizatorii de device-uri vor rezerva de pe telefon, 50% de pe tablete,
    • rata de conversie poate crește până a 85% cu ajutorul video,
    • 75% dintre turiști postează pe Facebook în timpul vacanței,
    • social media influențează planurile de vacanță a 52% dintre utilizatori,
    • 88% dintre turiști consultă recenzii înainte de rezervare,
    • doar 44% sunt influențați de recenzii,
  • Focus pe blogul de agenție:
    • 30% dintre clienți sunt interesați de articolele ce descriu destinații;
    • 65% dintre turiști caută informații pe bloguri;
    • blogul de agenție poate crește engagementul cu 65%;
    • 60% dintre utilizatorii de Facebook se simt inspirați de fotografiile prietenilor;
    • viteza de încărcare influențează rata de conversie pe site.

Concluzii generale:

  • marketingul conduce, operaționalul implementează, finanțele evaluează;
  • marketingul se face cu date;
  • caută produsul pentru consumatorul tău, adaptează-te;
  • construiește audiența;
  • comunică relevant;
  • stabilește bugete – ca investiții, nu ca cheltuieli.

Cristi Ursea, Radiografia călătorului digital al secolului 21

cristi-ursea-rdtc2016

  • Călătorul digital este prieten cu tehnologia, postează poze pe Facebook și Instagram, video pe Youtube, face recenzii etc.;
  • Călătorul digital descoperă, explorează, cumpără, interacționează;
  • Călătorul digital vrea să descopere povești, caută încredere;
  • Vrea să fie întâmpinat online cu informații de interes pentru zona în care călătorește;
  • Vrea să fie surprins în momentele cheie ale zilei (interavale orare preferate de utilizatori pe anumite canale social media);
  • Vrea să fie surprins de povești pe toate canalele de comunicare;
  • Preferă topurile de destinații;
  • E la curent cu tot ce e nou în piață: aplicații noi, influenceri, abonări pe mai multe canale de comunicare;
  • Poate fi făcut atent asupra serviciilor, produselor etc. din news feeduri, reclame etc. în primele 8 secunde;
  • Conform INS, în 2015, turiștii români au petrecut în medie 2,3 zile în destinație.

Cristian Ignat, Strategia din travel dincol de Google și Facebook

cristian-ignat-rdtc2016

  • Brandul e construit de clienți;
  • Servicii pentru clienți, produse cu features care aduc beneficii, benficiile crează experiențe, iar experiențele fac lucrurile să conteze;
  • Construiți-vă o comunitate de oameni care să vă promoveze;
  • 10% dintre clienții loiali aduc 50% din venituri;
  • 50% dintre clienți ar plăti cu 25% mai mult pentru servicii premium înainte de a schimba brandul;
  • Cum poți face comunitățile să vândă mai mult?
    • investiți costurile pentru un client nou într-un client existent; reamintiți clienților existenți de serviciile pe care le-au achiziționat;
    • oferte speciale pentru clienți existenți.

Eugen Potlog, Personalizare și automatizare în Email Marketing

Eugen-Potlog-rdtc2016

  • Studiu MarketingSherpa, 2015, 70% dintre respondenți consideră email-ul ca cel mai potrivit pentru comunicarea brandurilor;
  • Emailul este cel mai eficient canal din punct de vedere ROI;
  • Email marketing: automatizare, segmentare, personalizare;
  • Customer personas – cuplul romantic, familiștii, aventurierii, exploratorii, petrecăreții, seniorii;
  • Cum se face segmentarea:
    • formularul de abonare la email,
    • istoricul de călătorii al clienților existenți,
    • istoricul de navigare,
    • one click segmentation,
    • chestionare,
    • formulare de download (content marketing),
    • marketing automation – emailuri trimise în urma unor acțiuni predefinite ale utilizatorilor unui site.

Matei Psatta, Campanii digitale pentru oameni, nu pentru Power Point

matei-psatta-rdtc2016

  • Trebuie urmăriți fanii care intră în mod repetat pe site și cumpără în mod frecvent;
  • Pentru consumatori nu contează dacă 94% dintre branduri ar dispărea;
  • Atenție la organizarea informației pe site-ul agenției; nu tratați mediul digital superficial, nu bombardați clienții cu informații irelevante;
  • Engagement vs. vanity numbers;
  • Folosiți social media analizând big data, lasă-i pe alții să vorbească despre produsele și serviciile tale;
  • Media zilnică de consum media în Europa Centrală și de Est este de 622 minute;
  • În 2014, au fost vândute 1.4 miliarde dispozitive ce puteam face poze;
  • 500 de ore de video sunt încărcate pe Youtube într-un minut;
  • În materie de conținut, simplificați lucrurile, găsiți esențialul, un singur lucru de spus despre un produs sau serviciu;
  • Feedback în timp real, vezi și boții din Facebook Messenger;
  • Companiile de telecom, e-commerce folosesc big data.

Raluca Mureșan, Video – cea mai bună metodă de promovare online a destinațiilor turistice

raluca-muresan-rdtc2016

  • Video-ul este generator de emoții, dă senzația falsă de ”am fost acolo”;
  • Video-ul este cel mai puternic produs media (are mesaj, targetează un public și are un scop clar);
  • Campanii video în .ro: Paravion Live, Art & Craft;
  • Cum faci un video de călătorie: plan de idei, plan al scenelor, încadrare corectă, editare video, 5-10 secunde per cadru, unghiuri variate pentru cadre, imaginație, lucruri ce fac locurile filmate speciale;
  • Video de călătorie inspiră, arată o destinație turistică;
  • Adaptați mesajul publicului căruia te adresezi, alege subiectul.

CITIȚI ȘI: Despre video blogging în turism și vânzarea pachetelor turistice prin conținut video

Adrian Horvat, Avantajele unui program de afiliere

Adrian-Horvat-rdtc2016

  • Când cumpără oamenii servicii turistic? Marțea și vinerea, conform datelor 2 parale, în mijlocul zilei;
  • Afilierea asigură accesul al surse de trafic multiple; plata la click, flexibilitate operațională;
  • Contentul de afiliere se face prin native advertising – mesajul este adaptat nevoilor clientului;
  • În afiliere prind bine numerele magice; evenimentele speciale din an, obiectivele de vacanță;
  • Avantajele afilierii: flexibilitate, predictibilitate, scalabilitate.

Alex Filip, Aplicațiile de mobile – un nou instrument de marketing și sales

alex-filip-rdtc2016

  • Marketingul mobil nu e doar pentru The Big Guys;
  • Peste 50% rată de penetrare a smartphone-urilor în rândul utilizatorilor de telefone din România;
  • 6.5 milione utilizatori Facebook accesează rețeaua socială de pe mobil;
  • 63% dintre site-urile din România sunt adaptate pentru telefoanele mobile;
  • 33% dintre români au căutat în 2015 vacanțe de pe un telefon mobil; vezi studiul Google;
  • Campaniile pay per call sunt recomandate în contextul actual al pieței din România;
  • SMS Marketing >>> 98% rată de deschidere pe SMS (în US), cere site mobile friendly;
  • Permission Marketing – acordul clienților pentru a primi SMS-uri, newsletters etc., utilizări punctuale;
  • Aplicații mobile, fiți prezenți în aplicații; sfaturi pentru agenții de turism prezentate în prima ediție a Romanian Digital Travel Conference: Situri şi aplicaţii mobile pentru afacerile din turism. Ce alegem?
  • TOB, BCG, BCA 🙂
  • Bucharest City App: 23.838 utilizatori, 73% dintre utilizatori au revenit cel puțin în aplicație, 10% dintre utilizatori sunt turiști străini, advertising în aplicație;
  • Concluzie: nu costul de a nu fi în smartphone-urile oamenilor trebuie evitat, ci costul de a nu fi. 🙂

CITEȘTE ȘI: Câteva numere despre utilizarea aplicației Bucharest City App

Ana Smădeanu, Cât de digitalizat e turismul românesc

ana-smadeanu-rdtc2016

  • Rezultate studiu pe 300 de agenții de turism din România, din care 200 au dat curs studiului;
    • 9% dintre agențiile de turism nu au un site;
    • 45% dintre website-urile agențiilor de turism nu au un site optimizat pentru mobil;
    • 27% dintre agențiile de turism din România au un sistem de rezervare online – venituri între 5% – 70%;
    • 27% dintre agențiile de turism au un departament de marketing;
    • 90% dintre agențiile chestionate intenționează să investească în online în acest an;
    • 50% dintre agențiile de turism au cont pe Twitter;
    • 37% dintre agenții au o persoană desemnată pentru administrarea conturilor în social media, iar 5% externalizează, 58% dintre agenții nu au un om dedicat pentru asta;
    • 69% dintre agențiile de turism au un buget de sub 100 euro lunar pentru promovarea în social media;
    • 70% dintre agenții nu au investit în promovarea online sau dacă au făcut-o, au investit sub 1000 de euro;
    • 45% dintre agenții consideră online-ul important.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

1 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.