Impresiile din călătorii, în topul informațiilor furnizate de către influencerii din mediul online

influencer, social media

Profesioniștii, Persoanele ca noi și Celebritățile sunt principalele categorii de influențatori în mediul digital românesc, conform studiului Influence Me, realizat de Starcom MediaVest Group. Pe lângă identificrea și descrierea principalelor categorii de influențatori în online a fost identificat și rolul acestora în strategiile de comunicare ale brandurilor.

Profesioniștii

Profesioniștii sunt persoanele cu expertiză într-un anumit domeniu, fiind influențatorii urmăriți de cei mai mulți utilizatori online din mediul urban (60%). Ei pot acoperi o plajă largă de interese, precum sănătate, IT, media, dar pot livra conținut și în arii adiacente, precum gătit, gadgeturi & telecom, știri/evenimente și, nu în ultimul rând, călătorii.

Audiența profesioniștilor este una matură (între 25 și 44 ani), cu educație și venituri peste medie, o audiență care alege produsele potrivite pentru nevoile ei pe baza informațiilor de calitate, informații care, pe de altă parte, îi sunt utile și pentru dezvoltarea profesional, dar și pentru a înțelege mai bine realitășile cotidiene.

Imaginea de influenceri a profesioniștilor își are baza în mediul offline, la TV sau în mediul online cu ajutorul Facebook, al blogurilor sau al aparițiilor în presă. Ei pot fi găsiți, mai nou, și pe site-urile de știri, pe Twitter sau Pinterest.

Ca un exemplu, general vobind, în materie de călătorii pot fi considerați profesioniști prezentatorii emisiunilor de călătorii, emisiuni care au rulat sau încă rulează pe TV; unii dintre ei au migrat spre online, alții au rămas pe TV (de ex. Florin Șașca, Cu lumea-n cap), iar alții au dispărut cu totul din peisajul mediatic.

Persoanele ca noi

Influencerii catalogați ca persoanele ca noi și-au dobândit un statut într-un anumit domeniu, datorită furnizării constante a unor informații relevante pentru un anumit segment.

Deși se aseamănă în multe aspecte cu profesioniștii, ei sunt urmăriți de o audiență mai restrânsă (42% din utilizatorii online) și mai matură (53% dintre ei au vârste peste 35 de ani).

Acești influenceri pot fi găsiți pe Facebook, Instagram, bloguri. Subiectele lor își fac loc în căutările din Google Search, printre recomandările prietenilor sau în urma discuțiilor de pe forumuri.

Călătoriile, timpul liber, poveștile din viața de zi cu zi sau recomandările culinare sunt principalele domenii despre care scriu acești influenceri.

Audiența acestor influențatori îi apreciază pentru că sunt bine informați, corecți, originali și încearcă mereu lucruri noi. Legătura creată cu cei ce îi urmăresc are la bază statusul social comun, aceștia fiind oameni obișnuiți, fără un renume câștigat în showbiz sau într-un anumit domeniu profesional, dar cu care audiența poate relaționa relaxat.

Pe lângă domeniile mai sus aminitea, ei mai abordează și și domenii ca sănătate/nutriție, gadget-uri sau modă. 29% din audiența acestora urmărește în paralel conținut pe aceeași temă publicat de profesioniști pentru a fi la curent și cu perspectiva experților.

Bloggerii de călătorii foarte virali pot fi încadrați în această categorie, la care se mai adaugă bloggerii generaliști care abordează într-o măsură deloc nesemnificativă și zona călătoriilor. Așa cum ați aflat și cu altă ocazie, dacă vorbim strict de bloggeri, 47% din audiența acestora își poate schimba planurile de călătorie după ce le citesc postările.

Celebritățile

Celebritățile atrag cel mai mare număr de fani de pe rețelele sociale și sunt considerate influențatori doar de către 1 dintre 5 internauți. Celebritățile sunt urmărite mai mult pentru divertisment și nu neapărat pentru informațiile pe care le oferă. Influența lor se manifestă în domenii legate de stilul de viață al celor care le urmăresc: modă, informații culinare/nutriție, călătorii, sănătate etc., la un nivel aspirațional.

Oamenii care urmăresc acest tip de influenceri vor să afle ce produse noi au încercat, pentru divertisment, pentru a descoperi noi povești de viață interesante sau alte informații online, ca o completare pentru conținutul primit de la TV.

Cele mai influente celebrități în rândul utilizatorilor online sunt prezentatorii TV, actorii și cântăreții. TV-ul și radioul contribuie mult la popularitatea acestora, dar sunt prezenți și pe alte canale online ca Facebook, YouTube, bloguri, Instagram, Twitter sau Vine.

Tinerii cu vârste între 18 și 34 de ani nu foarte activi pe piața muncii și cu venituri sub medie sunt cea mai importantă audiență a celebrităților. Pentru ei contează statutul social, dovadă fiind faptul că, pe lângă celebrități, urmăresc în proporție de 38% și profesioniștii. Conținutul cu cel mai mare impact pe care celebritățile îl partajează pe rețelele sociale este conținutul vizual, poze sau videoclipuri. De asemenea, comparațiile de produse sau articolele celebrităților au priză la public.

***
Concluziile studiului sunt următoarele:

  • cele trei categorii pot să se suprapună atât la nivel de audiență, cât și la nivelul rolurilor pe care le pot juca în strategiile și campaniile de comunicare ale brandurilor;
  • Pentru educarea consumatorilor, creșterea credibilității sau a performanței produselor, se recomandă comunicarea prin intermediul profesioniștilor;
  • crearea conexiunilor emoționale, educarea sau relevanța unui produs sunt mai potrivite categoriei de influenceri persoane ca noi;
  • dacă obiectivele constau în creșterea notorietății, stabilirea unei imagini premium sau aspiraționale, asocierea cu un brand pentru tineri prin divertisment, cea mai bună opțiune este includerea unei celebrități în campania de comunicare.

influenceri calatorii, social media, impresii calatorii, mediul online

Studiul a fost realizat în luna aprilie 2016, pe un eșantion de 855 de internauți, cu vârste între 18 și 55 de ani, care locuiesc în mediul urban și este al treilea infografic din seria Influence Me realizat de Starcom MediaVest Group.

 

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.