Trei branduri din turismul online, în topul celor mai vizibile branduri din turism în publicitate

mediatrust, brand, reclame turism

Site-urile de rezervări cazare, pachete turistice și bilete de avion directbooking.ro, rezerva.ro și Lidl Tour ocupă locurile 2, 3, respectiv 10 într-un top al celor mai vizibile branduri din turism făcut de mediaTrust pentru prima jumătae a lui 2016.

Conform unui studiu mediaTrust, în prima perioada 1 ianuarie -30 iunie 2016 au fost înregistrate 14.653 de reclame la categoria Turism, reclamele vizând clienți ai agențiilor de turism, ai hotelurilor și ai bazelor de date, ghidurilor și site-urilor de recomandări.

mediatrust, brand, reclame turism
mediaTrust, Top branduri/nr. reclame în turism
mediaTrust, reclame turism, categorii turism
mediaTrust, Reclame în turism pe categorii

Reclame cu focus pe Ghiduri/Baze de date/ recomandări

Subcategoria Ghiduri/Baze de date/ recomandari a înregistrat 2.750 de reclame.
Tind să cred că la această categorie intră și agențiile de turism online, ele având la bază baze de date cu oferte de cazare și pachete turistice.

Reclamele directbooking.ro au rulat de 1.159 de ori pe TV, la radio și în presa scrisă, site-ul înregistrând un rate card de 3.035.732 euro. Uitându-ne la perioada în care s-a făcut analiza, deducem ușor că directbooking.ro a înregistrat scorul mai sus comunicat, în mare parte, cu campania directbooking.ro, mall-ul de vacanțe la un click distanță!, o campanie cross-media pe care am acoperit-o pe blog, în primăvară. Campania continuă online cu serialul Direct în vacanță, o serie de clipuri video făcute de staff-ul directbooking.ro în destinațiile de vacanță.

Reclamele pentru site-ul de rezervări rezerva.ro au rulat în aceleași medii de 1.059 de ori, cu un rate card de 1.522.000 euro.

Deși lansat recent pe piață, brandul Lidl Tour este pe locul 10 cu 418 de reclame și un rate card estimat la 281.808 euro. Atât timp cât entitatea nu are un punct de lucru fizic, intră tot la categoria ce acoperă ghidurile, bazele de date și site-urile de recomandări.

Reclame cu focus pe agențiile de turism

În perioada de referință, agențiile de turism au înregistrat 8.774 de reclame.

Topul este deschis de agenția de turism Christian Tour cu 4.992 de reclame și un rate card estimat la 5.558.568 euro. Nu știu cum s-au urmărit reclamele agențiilor de turism, dacă s-au luat în calcul doar cele pentru brandul principal sau și cele pentru brandurile satelit, dar e posibil ca în cazul Christian Tour să fi contat foarte mult la numărul de reclame rulate și lansarea noului serviciu de transport cu autocarul, Memento Bus, reclame în care potențialii clienți sunt direcționați către mementobus.com.

Agenția de turism Europa Travel a înregistrat 723 de reclame și un rate card de 360.732 euro.

Paralela 45 a înregistrat 706 de reclame în perioada de referință, rate card-ul fiind estimat la 1.287.889 euro.

Eximtur este pe locul șapte în top cu 505 de reclame și RC – 983.300 euro.

Reclame cu focus pe hoteluri și pensiuni

Hotelurile și pensiunile au înregistrat 2.836 de reclame în perioada mai sus amintită.

Cocor Spa Hotel este în clasament cu 750 de reclame și un rate card estimat la 356.133 euro

Pentru Phoenicia Hotels au rulat 498 de reclame, cu un rate card estimat la 581.751 euro, iar pentru Casa Frent Predeal au fost înregistrate 465 de reclame, cu un rate card estimat la 723.250 euro.

Din totalul de 14.653 de reclame înregistrate la categoria Turism, 9.935 au fost difuzate de către posturile de televiziune, 4.069 de reclame au fost difuzate la statiile de radio si 649 de reclame au fost tipărite în presa scrisă.

mediaTrust, surse TV, reclame turism
mediaTrust, Top surse media pentru reclame în turism

Știu că v-a podidit râsul uitându-vă peste rate card-uri. Din punctul meu de vedere, sunt exagerate, costurile reale fiind chiar și mai jos de 10% din rate card-urile de pornire.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

1 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.