Rebranding și schimbare de strategie pentru aplicațiile Eventya

Urby, Eventya

Dacă lucrați în domeniul dezvoltării aplicațiilor mobile, probabil ați observat deja că dezvoltatorul city guide-urilor Eventya a lansat recent o aplicație de going-out, Urby, lucru ce presupune un rebranding și o schimbare de strategie în ceea ce privește aplicațiile dezvoltate de către Eventya.

Aplicația Urby este o agendă de evenimente urbane și un agregator de știri tematice, ce va încorpora toate aplicațiile Eventya ce nu au fost vândute ca licențe withe label, utilizatorii aplicațiilor locale fiind încurajați să instaleze aplicația Urby. Platforma care va sta a baza aplicației Urby va fi în continuare platforma de evenimente Eventya.

Aplicațiile Eventya pentru orașele Cluj și Timișoara vor fi păstrate în magazinele de aplicații ca și ghiduri turistice.

În prezent, aplicația Urby listează evenimente din Sibiu, Cluj, Brașov, Timișoara și București, precum și din Berlin sau Amsterdam, urmând ca în perioada imediat următoare să se listeze evenimente și pentru un oraș din Cehia și altele din România.

La fel ca și în cazul celor 10 aplicații mobile de tip city guides, folosite de peste 150.000 de utilizatori din România, Malta, UK și Olanda, aplicația Urby folosește algoritmi de inteligență artificială (data crawling, scoring algorithms) pentru a crea o listă de recomandări zilnice pentru utilizatorii care se pot autentifica în aplicație cu un profil Facebook sau Google. De asemenea, în funcție de starea vremii, aplicația știe dacă să recomande evenimente în spații închise/acoperite sau în aer liber.

Aplicația știe să facă astfel de recomandări, fie prin afișarea direct în aplicație, fie prin trimiterea de mesaje de tip push notifications, în funcție de profilele de utilizator importate prin folosirea celor două servicii, Google sau Facebook, precum și informații pe care le preia de pe dispozitivul pe care este instalată prin permisiunile prestabilite. Toate acestea sunt aduse la cunoștința utilizatorului în momentul instalării aplicației, precum și prin intermediul secțiunii de Termeni și Condiții din aplicație.

Decizia dezvoltatorului de aplicații mobile de a trece de la aplicațiile de tip city guides la cele de tip going-out a avut la bază premise precum imposibilitatea de a găsi evenimente potrivite prin intermediul motoarelor de căutare sau a rețelelor sociale, volumul mare de informații ce trebuie filtrat și procesat, ce nu stă mereu la baza unor decizii ușoare, și nepotrivirea aplicațiilor de tip city guides cu interesele utilizatorilor locali.

Aplicația este promovată în rândul utilizatorilor de aplicații mobile prin social advertising, costul de achiziție al unui utilizator fiind de 0.30 euro.

Aplicația Urby nu este numai o aplicație destinată consumatorilor de evenimente urbane, ci și un bun instrument de promovare pentru afacerile locale, acestea putându-și administra un profil pe platformă contra sumei de 12.5 euro pe lună, dar și pentru brandurile ce activează local care pot beneficia de advertising și campanii mobile prin sistemul de advertising din aplicație ce ia în calcul preferințele utilizatorilor.

În prezent, Eventya are peste 800 de clienți locali cu prezență în aplicațiile pe care le gestionează.

În mai 2016, Eventya, compania care a dezvoltat Urby, a primit o investiţie de 300.000 de euro de la un angel investor, care o evaluează la 2 milioane de euro. De asemenea, în iunie 2016, aplicația Urby a fost selectată în cadrul progamului de accelerare care susține antreprenorii în tehnologie să își definească produsele, să le lanseze pe piață, să genereze vânzări și să își finanțeze afacerea, MVP Academy.

Singura aplicație concurentă ar putea fi cea a celor de la Șapte Seri, similară din punct de vedere al funcționalităților, care în prezent acoperă mai multe orașe din țară. Cu toate acestea, ratingul din magazinele de aplicații este unul destul de mic. În ultimii ani, piața de profil a cunoscut câteva inițiative care au dispărut între timp; The Beat, Urbee (al celor de la metropotam.ro) au fost 2 dintre ele.

~~~

Dacă cunoașteți o aplicație de mobil ce merită titlul de Best Travel Application sau o campanie de marketing în domeniul turismului foarte creativa, intrați pe pagina eTravel Awards, alegeți categoria potrivită și nominalizați gratuit proiectul preferat. De asemenea, dacă sunteți interesați de industria de turism online, nu ezitați să participați la eTravel Conference.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

2 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.