Cum se pot folosi afacerile din turism de live streaming

video streaming, kirill kniazev, video recording

Fie că vorbim de turism sau orice alt domeniu, totul se poate marketa către un public țintă, iar transmisiunile live pe Facebook câștigă din ce în ce mai mult teren în domeniul marketingului online în turism.

Live streamingul, un nou trend în anul 2017

Pentru anul 2017 se anunță un nou trend ce va impacta fără doar și poate toate industriile cu prezență online, inclusiv industria turismului, atât online, cât și offline.

Și ca să înțelegeți impactul, doar luați în calcul faptul că 1 milion de utilizatori online se uită la clipuri video în fiecare zi.

CITEȘTE ȘIDespre video blogging în turism și vânzarea pachetelor turistice prin conținut video

Câteva statistici în materie de live streaming

Snapchat a dat startul pe această nișă a live streaming-ului, iar servicii precum Periscope, Meerkat și Blab au intrat în cursa pentru cel mai popular serviciu de live streaming, iar Facebook Live-ul a fost disponibil world wide din această primăvară, urmându-i Youtube LiveStream. Există chiar produse dedicate zonei de călătorii care speră să prindă la public, ca Livod.

Facebook Live

Facebook a intrat în cursă cu un mare avantaj câștigat prin faptul că poți face transmisiuni targetate pe profile personale, pe paginile de business, în grupuri sau chiar pe paginile de eveniment, un avantaj enorm pentru marketeri.

CITEȘTE ȘI: Cât de relevante sunt grupurile de Facebook dedicate industriei turismului și călătoriilor

De altfel, algoritmii Facebook procesează live-urile diferit de restul clipurilor și postărilor text sau foto, astfel încât acestea apar cu prioritate în feedurile utilizatorilor, aceștia primind și notificări ori de câte ori un brand din aria lor de interes (căruia i-au dat like, evident) începe să transmită. Dacă clipurile video obișnuite au un reach organic cu 135% mai mare decât o imagine, gândiți-vă ce avantaj au clipurile live.

Statisticile Facebook au scos la iveală faptul că un clip Facebook Live generează de 10 ori mai multe comentarii decât un clip video filmat și abia apoi urcat pe rețea și fac ca utilizatorii să petreacă de 3 ori mai mult timp pentru vizualizare.

În materie de conținut video, numărul clipurilor per utilizator a crescut cu 75% în 2015, iar pe Facebook se fac aproximativ 8 miliarde de vizualizări video pe zi.

Urmând acest link se accesează o hartă a Facebook live-urilor din întreaga lume, Facebook Live Map.

În ceea ce privește măsurarea ROI-ului, Facebook oferă celor ce fac live-uri metrici precum Peak Concurrent Viewers, Unique Views, 10-Second Views și altele informații relevante, astfel încât utilizatorii să aibă acces la informații relevante despre conținutul pe care îl produc.

Live streamingul și industria ospitalității și călătoriilor

Toate materialele în care sunt tratate subiecte ce țin de industria ospitalității pun întotdeauna focus pe faptul că în turism se vând experiențe (sau cel puțin asta încearcă să se transmită). Dar ca să creezi experiențe trebuie să dai naștere viselor, pentru ca mai apoi să creezi nevoi. Și cum poți face asta? Prin marketing, cu atât mai de impact cu cât marketerul are un fetish cu tot ce ține de acest domeniu, ca să fac o trimitere la prezentarea lui Mădălin Măncilă de la eTravel Conference. Unii i-ar spune viziune, alții strategie în funcție de ce oferă și cere piața în materie de consum de tehnologie.

Transmisiunile live pe Facebook pot genera vise care, la un moment dat, se pot transforma în nevoi. Și acestea sunt de un mai mare impact față de spoturile publicitare sau orice alt montaj video făcut cu scopul de a promova ceva, pentru că oamenii nu mai caută conținut perfect, conținut ce urmează un scenariu și este gândit de așa natură încât să te lase cu gura căscată. Lucrurile sunt mai relaxate într-un Facebook Live, lucru ce permite brandurilor să construiască mai ușor relații cu fanii lor. Și dacă mai luăm în calcul și faptul că este o faciliate a aplicației mobile Facebook, putem spune că live streaming-urile se pot face în orice loc relevant pentru brand, oricând e cazul.

Afacerile din turism se pot focusa pe transmisiuni live din culisele afacerii, pe evenimente de profil sau pe interviuri cu oameni cheie ai industriei.
Pot fi afaceri din domeniul hotelier, pot fi asociații de promovare turistică a unei destinații sau chiar agenții de turism fie ele clasice, cu prezență fizică, sau online.

CITEȘTE ȘI: Destinații turistice din România, promovate prin jocul video Play România

Acum ceva timp, stăteam de vorbă cu cineva care se ocupă de marketing într-o agenție de turism care își arăta reticența față de partajarea pe rețelele sociale a imaginilor din birouri ș.a.m.d., comparându-se greșit cu un hotel care poate face asta. Sper că a găsit o soluție la problemă odata cu live-urile pe Facebook ale agenției de turism eSKY.

Cei de la eSKY au încercat apele Facebook Live-ului prin intermediul unei campanii cu bloggerițe de life style, Diva Călătoare, oferind celor interesați răspunsuri despre călătoriile în Londra, ca mai apoi să extindă transmisiunile în expediții montane, precum expediția lui Daniel Cinghea pe muntele vulcanic Pico de Orizaba.

Conform Iuliei Boagiu, Marketing Specialist eSky, prin intermediul transmisiunilor live eSKY încearcă să împărtășească cu publicul larg complexitatea unei călătorii, oferindu-i acestuia sfaturi utile pentru expediții montane, curiozități, dar și experiențe personale în timp real ale protagonistului.

În cadrul eTravel Awards 2016, eSKY a câștigat locul al III-lea la categoria Special Projects cu proiectul eSKY Live.

De asemenea, antreprenorii din turism pot folosi Facebook Live-ul pentru a se poziționa față de un subiect anume.

Afacerile din domeniul hotelier își pot promova astfel spațiile de relaxare și petrece a timpului liber, precum piscina, grădina, spațiul de evenimente etc.

Asociațiile de promovare turistică se pot focusa pe live-uri de la sărbători populare, din destinațiile populare, din natură etc.

CITEȘTE ȘI: Prezentările video online de călătorii, încotro?

Concluzia e că, indiferent că vorbim de o agenție de turism de tip brick and mortar, de un OTA, de o companie de rent-a-car, un hotel sau un restaurant, toate entitățile pot integra într-un live streaming momente ce pot impacta deciziile de cumpărare ale potențialilor clienți.

CITEȘTE ȘI: Video ghid turistic

Foto: Kirill Kniazev, Video recording via Flickr, CC BY-SA 2.0

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.