Managementul călătoriilor în cadrul companiilor românești, de la politici lipsă la externalizare

caltorii afaceri, CEE

În luna mai, Amadeus a făcut publice rezultatele unui studiu derulat în al doilea semestru al anului 2016, studiu ce a vizat călătoriile de afaceri în România, în comparație cu alte țări est-europene, precum Republica Cehă, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania.

Rezultatele studiului

În urma studiului au fost remarcate un set de tendințe în ceea ce privește călătoriile de afaceri în cadrul companiilor din România, în paralel cu cele ale celorlalte țări din regiune:

  • 48% dintre companiile românești și 62% dintre companiile central și est-europene dispun de o politică a călătoriilor de afaceri; politicile referitorare la călătoriile de afaceri sunte cel mai adesea prezente în companiile care operează pe piața cehă (72%) și cel mai puțin frecvente la companiile românești (48%) și cele lituaniene (53%).
  • Politica ce vizează călătoriile de afaceri e cu atât mai evidentă și mai respectată cu cât organizația ce operează pe piața central și est-europeană e mai mare (de la 54% dintre companiile care au între 50 și 249 de angajați la 90% dintre companiile care au 1000 de angajați și peste).
  • În cadrul companiilor românești ce dispun de o politică de călătorii de afaceri cel mai frecvent se fac rezervări pentru camere de hotel (88%) și bilete de avion (82%); aproape 3/4 dintre companii achiziționează asigurări (75%). În proporție de 88% plățile pentru serviciile enumerate se fac prin transfer bancar. La nivelul celorlalte țări parte din studiu, plățile pentru rezervarea de camere la hotel se fac doar în proporție de 50% prin transfer bancar.

Robert Komartin, Regional Manager, România și Ungaria, și General Manager Amadeus Romania, e de părere că politicile ce vizează călătoriile de afaceri trebuie să prevadă măsuri pentru reducerea costurile pentru a susține performanțele dorite, iar acest lucru trebuie să se facă atât în zona operațională, cât și în zonele administrative.

Potrivit studiului, peste 45% dintre companiile din CEE și 72% dintre companiile din România au declarat că se așteaptă la schimbări în ceea ce privește maniera existentă de organizare a călătoriilor de afaceri. 72% dintre companiile care operează pe piața românească se așteaptă cel mai frecvent la schimbări ale modului curent de organizare a călătoriilor de afaceri. Atât în România, cât și în alte țări CEE, cele mai așteptate schimbări se referă la conformarea angajaților cu politica de călătorii și la reducerea birocrației.

Soluții pentru companii

76% dintre companiile din România sunt interesate de soluții care țin de organizarea și gestionarea călătoriilor de afaceri, inclusiv de externalizarea organizării şi gestionării călătoriilor de afaceri către agenții de turism (90%), iar mai mult de 2/5 ar fi interesate de disponibilitatea tuturor serviciilor într-un singur loc (42%).

De asemenea, firmele românești au în vedere posibilitatea de comparare a ofertelor de la diverși furnizori, precum și simplitatea și transparența procesului de organizare a călătoriei de afaceri (37% în ambele cazuri).

În ciuda progresului tehnologic, care acoperă și domeniul relațiilor de afaceri, călătoriile de afaceri oferă o oportunitate pentru întâlniri face-to-face și pentru consolidarea relațiilor cu partenerii. Chiar dacă călătoriile de afaceri presupun costuri suplimentare, companiile le pot gestiona eficient prin folosirea unor soluţii de ultimă generaţie.

Zona de călătorii de afaceri rămâne un aspect important al operațiunilor companiilor și contribuie la succesul lor. Cu toate acestea, rezultatele sondajului comandat de Amadeus arată că în Europa Centrală și de Est există încă multe companii în care zona de călătorii de afaceri nu este formalizată. Lipsa de soluții, cum ar fi politica internă privind călătoriile de afaceri și instrumentele IT dedicate, înseamnă că organizarea călătoriilor de afaceri cade de obicei în sarcina angajaților care călătoresc. Un astfel de sistem de organizare a călătoriilor de afaceri nu este eficient în ceea ce privește timpul alocat planificării călătoriilor sau din punct de vedere financiar.

Studiul a fost realizat în semestrul doi al anului 2016 de către agenţia de cercetare piaţă KANTAR TNS. Eşantionul folosit a inclus 1002 de organizaţii cu peste 50 de angajaţi, care cheltuie cel puţin 50000 euro anual pe călătorii de afaceri sau care organizează cel puţin 250 de călătorii de afaceri pe an.  Studiul s-a desfăşurat în următoarele verticale industriale: producție (42%), servicii (24%), administraţie (21%) şi comerţ (13%).

Studiul poate fi descărcat de pe site-ul amadeusbusinesstravel.com/ro/.

via travelomania.ro

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.