Antreprenorii din turism și miza pe turismul de distracție

yaht, party, sea, partytrip, turism de distractie

Turismul de distracție a câștigat teren în ultimii ani, în special turismul de clubbling, după ce Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc a susținut acest gen de turism pe litoralul românesc, nișă insuficient exploatată de agențiile de turism din România, motiv pentru care nișa este încă atrăgătoare pentru antreprenori, fie proprietari de agenții de turism, organizatorii de festivaluri sau operatori de cluburi. Pe această nișă activează inclusiv agenția de turism Party Trip, ce facilitează accesul la bilete pentru evenimente alături de pachetele turistice clasice.

În ceea ce privește operatorii de baruri și cluburi, numai în București, operatorii din Centrul Vechi fac încasări de aproximativ 2o0 de milioane de euro anual de pe urma distracție clienților, români și străini deopotrivă. Pe litoral, în plin sezon estival, cluburile pot înregistra vânzări fiscalizate de până la 50.000 euro pe noapte, iar turiștii prezenți pe litoralul românesc pot cheltui într-un week-end aproximativ 3 milioane de euro.

Organizatorii de festivaluri sunt cei ce se bucură de cele mai mari încasări de pe urma evenimentelor, zeci de milioane de euro pe câteva zile de eveniment, cum a fost cazul Untold în 2016, 23 milioane de euro. Festivalurile sunt un bun prilej pentru agențiile de turism să își arate abilitățile în ceea ce privește promovarea ofertelor de cazare locale, acestea având acces mai facil decât turiștii la inventare disponibile, chiar dacă la prețuri piperate. Aproximativ 1 milion de persoane participă anual la festivalurile româneşti de muzică şi film, 50% dintre acestea sunt turiştii care aduc profit oraşelor-gazdă.

Party Trip Travel Agency este un exemplu de agenție de turism online nişată în primul rând pe călătorii de grup pentru distracție, ce încearcă să exploateze nișa turismului de distracție intern, dar și internațional. Fondatorii agenției sunt Dragoş și Alex Bărbuceanu. Ei au lansat angenția de turism online cu o investiție inițială de 5.000 de euro, bani ce au fost cheltuiți pentru obținerea licenţei de turoperator şi pregătirea profesională pentru manager în turism pentru a putea obține licența de operare (300 de euro). Alți 1.000 de euro au fost investiți în site-ul agenției şi alte mijloace de promovare online şi 1.500 de euro pe asigurarea de insolvabilitate a agenţiei.

Ca în cazul oricărei povești cu antreprenori, nici de aici nu lipsește plafonarea la multinațională și dorința fondatorilor de a-și împărtăși pasiunea cu alții asemeni lor. Întreaga lor poveste poate fi citită pe prahovaeconomica.eu.

Ca planuri de viitor, cei dei fondatori ai Party Trip au în plan să ofere clienților excursii cu bărcile proprii în Delta Dunări, cererea fiind destul de mare, dar și achiziția unor tuk-tuk-uri pentru tururi organizate în București.

 

Clienţii Party Trip sunt clienți cu buget peste medie care nu au timp să-și caute singuri vacanța, au între 18 şi 35 de ani şi vor să călătorească în general cu prieteni mulţi pentru a se simţi bine. În oferta agenție de turism PartyTrip se regăsește Spania și insulele ei, pentru că este o destinaţie foarte căutată pentru turismul de distracție. Mallorca și Ibiza sunte unele dintre cele mai apreciate destinații de clubbing când vine vorba de reprezentații ale DJ-ilor specializați în muzică de acest gen.

La pachetele turistice clasice (cazare, zbor, transfer, asigurare de călătorie) se adaugă diverse bilete pentru atracţiile din destinație, în special biletele la festivalurile de muzică pe care le promovează.

Pe parte de festivaluri, chiar la finalul lunii iulie, între 27 şi 30 iulie, am făcut pachet pentru 3SOF-3 Smoked Olives Festival, un festival de muzică care se ţine pe o insuliţă la Călăraşi, un eveniment frumos care se va desfăşura pe o plajă de 10 km şi care se află la doar 100 de km de Bucureşti. Există un hotel pe mal, pe care l-am rezervat pentru această perioadă, pe urmă se merge cu barca până acolo. Pentru la anul lucrăm la un proiect prin care organizatorii Festivalului Tomorow Land, un festival de muzică din Belgia, ne vor garanta accesul pentru câteva sute de persoane. La fel vom proceda şi pentru Festivalul Untold.

Dragoş Bărbuceanu

Pentru a se alinia cerințelor clienților cei doi antreprenori țin cont de feedback-ul primit în urma experiențelor pe care le furnizează agenția de turism și oferă asistență telefonică pe pot parcursul călătoriilor.

Ca planuri de viitor se numără investițiile în mediul online şi extinderea portofoliului de servicii prin organizarea de tabere pentru elevi, altfel decât cele care se organizează acum.

Printre ofertele agențiilor de turism ce promovează pachete turistice de distracții estivale se numără stațiuni precum Ayia Napa (Cipru), stațiunile grecești Faliraky – Rodos, Laganas – Zakynthos, Kardamena – Kos, Kavos – Corfu, Malia – Creta, Mykonos, Cancun, Riviera Maya (Mexic), Margaritaville (Jamaica), Bangkok (Thailanda) sau Gili Trawangan (Indonezia). Evident, multe pachete city-break sunt preferate de cei ce vizează cluburile londoneze sau berlineze.

Pe acestă nișă, reţelele sociale şi aplicaţiile mobile pot influenţa creșterea în popularitate a agențiilor de turism ce vând pachete dedicate, cunoscut fiind faptul că publicul pentru astfel de produse este format din nativi digitali. Platforme online precum Qalendra ar fi putut câștiga teren pe nișa aceasta internațională, dar au ratat startul. Pe plan local există și face succes aplicația Urby.

2 comments

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.