Tipologia turistului român care optează pentru circuite turistice în propria țară

Conform unei cercetări de piață Corali Holidays, touroperator specializat în vânzarea vacanţelor de tip charter autocar din România, românii încep să redescopere România într-un mod activ, recăpătându-și încrederea în România ca destinaţie de vacanţe și de sejururi. De asemenea, în ultima vreme, a crescut şi apetitul românilor pentru circuitele culturale.
Rezultatele cercetării de piață au fost obținute prin prelucrarea datelor obținute prin platforma charterbus.ro, platformă de rezervări online dedicată exclusiv transportului turistic în sistem charter, lansată de către Corali Holidays în 2013, și au arătat faptul că, în ceea ce privește turismul intern, a predominat mult timp opţiunea pentru sejururi (mare, munte, balneo, rural).
Așadar, orașe precum Constanța, stațiunile de pe Valea Prahovei, Maramureș, Valea Arieșului și Padiș, din Delta Dunării, din Apuseni, Sibiu, Cluj-Napoca și Brașov sunt incluse în circuitele turistice preferate de români.
Circuitele culturale sunt alese în general de persoane singure şi cupluri trecute de 50 de ani. Foarte puţine familii cu copii apelează la astfel de pachete turistice. Acestea preferă în general circuitele adhoc, cu automobilul propriu.
La fel ca și în cazul altor agenții de turism care fac circuite în România, cele mai populare circuite culturale din portofoliul Corali Holidays sunt în Maramureș, Bucovina sau Transilvania.
Conform INSSE, în 2016, românii au efectuat aproximativ 722.000 de călătorii cu autobuzul și autocarul, din care aproximativ 318.000 în zone urbane, ~ 2700 spre litoral, ~ 264.000 în zone rurale și ~ 135.000 în zone montane.
De asemenea, numărul excursiilor efectuate de către români a fost de ~ 32.000 mii din care 99,6% au avut ca destinaţie România. Principalul mijloc de transport preferat a fost autobuzul, microbuzul sau autocarul (37,7%), urmat ca pondere în total de excursiile cu maşina personală (34,0%).
La nivel național, în 2016, ponderea circuitelor turistice în total încasări pentru agenții turoperatoare a fost de 12,7%.
Pentru extern, în timpul sezonului de vară, românii preferă sejururile la mare, urmate de city break-uri şi de circuitele culturale în Europa.
Turiștii străini preferă circuitele care îmbină oraşele de baştină cu principalele zone turistice (Bucovina, Maramureş, Sibiu şi Bran) şi cu câteva zile de relaxare la aer proaspăt de munte (de regulă Poiana Braşov).
Platforma charterbus.ro este accesibilă atât clienţilor persoane fizice, cât şi agenţiilor de turism care-şi creează propriile pachete turistice, rezervând doar transportul de la agenția de turism Corali.
Foto: Bernard Spragg. NZ, Fleet via Flickr, CC0 1.0

Total
0
Shares
4 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Wizz Air și-a actualizat aplicațiile mobile pentru platformele Android și iOS

Next Article
Sony Xperia X Compact

Review de călător: Sony Xperia X Compact

Related Posts
Total
0
Share