Social media marketing în companiile de turism din România

activitati, social media, turism

Studiul Like & Share 2017, un studiu Valoria despre social media marketing în cadrul companiilor din România, scoate în evidență faptul că social media reprezintă un canal eficient pentru creștera notorietății companiei pentru 22% dintre companiile din turism, în timp ce rețelele sociale sunt folosite ca suport pentru vânzări de 16% dintre companiile de turism. La acest studiu au participat 339 de companii, din care 13 companii din turism.

Același studiu a fost rulat în 2015 de către EY România, în cadrul studiului global How marketers are using social media to grow their business.

CITEȘTE ȘI: Cât de digitalizat este turismul românesc

Mai jos se găsesc câteva grafice ce scot în evidență felul în care sunt folosite rețelele de socializare în cadrul companiilor românești din turism.

continut, social media, turism

Companiile din turism preferă să folosească social media pentru a comunica informații despre campanii, promoții sau produsele și serviciile pe care le comercializează, ba chiar folosesc canalele social media pentru vânzări directe sau indirecte.

buget, social media, turism

Spre deosebire de studiul apărut în 2016, când majoritatea respondenților au declarat că au investit în campanii social media sub 1000 de euro lunar, 30% dintre respondenții din turism au menționat faptul că au investit între 1000 și 3000 de euro în campaniile social media, 20% între 3000 și 5000 de euro, și 25% între 5000 și 10000 de euro.

activitati, social media, turism

În turism, scopul pentru care se utilizează social media este acela de a comunica cu fanii brandului, rețelele fiind folosite și ca suport de marketing sau pentru a genera vânzări.

CITEȘTE ȘI:

beneficii, retele sociale, turism

Ca urmare a utilizării rețelelor sociale, respondenții din turism au semnalat creșterea notorietății companiei, generarea de opțiuni de vânzare, precum și o creștere a vânzărilor.

vanzare, social media, turism

Pentru afacerile din turism etapele din procesul de vânzare cele mai impactate de folosirea rețelelor sociale sunt cea de prospectare a pieței, cea de ofertare și cea de post-vânzare.

monitorizare, social media, turism

Mai puțin de jumătate dintre companiile de turism utilizează instrumente de ascultare a rețelelor sociale, dar nu au o politică de răspuns în acest sens.

CITEȘTE ȘI: Cum pot folosi brandurile din turism Instagram

via manafu.ro

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*