Tripsta a suspendat operațiunile de emitere bilete de avion

tripsta romania, suspendar operatiuni

Tripsta a anunțat suspendarea activității de emitere bilete de avion.

Această decizie a venit pe fondul unor datorii adunate în ultimii ani față de companiile aeriene membre IATA în cadrul BSP, dar și pe fondul unor probleme de lichidități generate de relația cu sistemul global de rezervări Travelport.

Conform surselor media din Grecia, Tripsta ar datora IATA 75 milioane de euro, din care doar 400.000 către operatorul grec Aegean Airlines.

Sunt afectate atât operațiunile din Grecia, cât și cele din zona geografică de interes, conform surselor din piață. Clienții care au achiziționat deja bilete de avion nu sunt deloc afectați și pot cere orice fel de modificări direct companiilor aeriene.

Conform Phocus Wire, nu este exclus ca business-ul Airtickets, unul din brandurile companiei Tripsta SA, să se orienteze către zona de metasearch pentru a compensa investițiile în tehnologia de căutare și vânzare bilete de avion. Business-ul TravelPlanet24 se va focusa pe vânzarea biletelor de feribot.

Nu este exclus ca Tripsta să își negocieze plata eșalonată a datoriilor în următorii ani pentru a-și putea continua activitatea de revânzare bilete de avion.

Angajații Tripsta din București sunt în căutare de noi locuri de muncă, mulți dintre ei gasindu-și deja de lucru în cadrul altor agenții de turism din piață.

În prezent, pe site-ul tripsta.ro, deși motorul de căutare este afișat, nu mai sunt returnate rezultate pentru zboruri. Nu există încă un anunț oficial privind închiderea operațiunilor locale.

De la lansarea agenției de turism online în România și până în prezent, clienții români s-au bucurat de lansarea unor facilități precum BestPriceMix, Price Radar sau posibilitatea de a rezerva hoteluri și închiria mașini, dar și de o experiență aparte pe dispozitivele mobile, lucru ce a dus la creșteri record ale traficului pentru agenția de turism online Tripsta România.

Ultima cifră de afaceri raportată pentru business-ul din România a fost de 930.000 euro pentru 2015, în scădere față de 2013, când a fost raportată o cifră de afaceri de 2.5 milioane euro. În 2016, vânzările Tripsta România erau estimate la sub 1% din totalul grupului.

Deși dificultățile financiare scot din joc jucători precum Paravion sau Tripsta, mediul economic european încurajează alți jucători să intre pe piața din România, în piață existând zvonuri că un startup est european pregătește terenul.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.