Peste 40.000 de utilizatori au terminat un quest în aplicația Questo, în ultimele 12 luni

De Questo e imposibil să nu se fi auzit, mai ales în cercurile dezvoltatorilor de aplicații mobile, fie ele orientate spre travel sau spre gamification, dar mai ales în rândul exploratorilor urbani de modă nouă. La începutul lunii iunie 2019, echipa Questo a sărbătorit 5 ani de activitate, activitate ce a cunoscut runde de finanțare și creștere în popularitate a aplicației în rândul utilizatorilor din toate geografiile în care și-a făcut remarcată prezența.

Am profitat de ocazie și am pregătit un nou interviu din seria RoTravel Apps Index cu Sebastian Maraloiu, Growth Marketing Manager la Questo.

Cine sunteți și ce experiență anterioară aveți în turism?

Alex Govoreanu (CEO) și Claudiu Petria (COO) sunt co-fondatori Questo. De la ei a plecat ideea.

Echipa este completată de Vasi Tănase care este Creative and Content Coordinator, Adrian Olaru care este Chief Technical Officer și Sebastian Maraloiu este Growth Marketing Manager.

Întreagă echipă este îndrăgostită de zona de travel și tehnologie. Niciun membru Questo nu are studii sau experiență în turism, iar acest lucru cred că este benefic pentru a putea veni cu o viziune nouă asupra industriei.

Ce probleme rezolvă aplicația Questo? Care este punctul ei forte? De unde până unde focusul pe in-app guidance?

Vizitând diverse țări, am observat cât de greu este să găsesti experiențe autentice atunci când călătorești. Interesați de subiect, ne-am apucat să cercetăm și am descoperit că problema este una destul de des întâlnită în rândul călătorilor de sub 35-40 de ani. De altfel, unul dintre studiile care ne-au rămas în minte spunea că 78% dintre millennials ar preferă să plătească pentru o experiență, nu pentru un produs.

Astfel, s-a născut Questo, jocul mobil de explorare urbană prin care descoperi locuri noi și poveștile lor rezolvând o serie de indicii și provocări conectate de locurile fizice la care ajungi în oraș. Jucătorii au de ales între peste 100 de asemenea trasee cu tematici diverse, din 40 de orașe din Europa și, în curând, din afară acesteia.

Tot ce trebuie să faci e să descarci aplicația Questo de Android sau iOS, să alegi quest-ul dorit și să te duci la punctul de start din aplicație. Avem și un video care explică modul de funcționare.

Acum, Questo oferă nu doar o experiență autentică, ci și un mod distractiv de explorare împreună cu prietenii și o alternativă accesibilă la un tur ghidat.

Ce tehnologii ați folosit?

Folosim cele mai noi tehnologii web și mobile. Mai mult, suntem în proces de a integra elemente de realitate augmentată în aplicație pentru a crea o experiență și mai inedită pentru jucătorii Questo.

Care a fost investiția inițială în aplicația Questo? Ați participat la incubatoare de afaceri, campanii de crowd funding, ați beneficiat de mentoring de la experți în domeniu?

Investiția inițială a venit din partea noastră și s-a cuantificat atât financiar, cât și în ore de muncă, ajungând undeva la 100.000 de Euro. Apoi, ne-am finanțat și prin proiectele cu branduri pe care le-am realizat încă din primele săptămâni de la lansarea aplicației.

A urmat un grant în valoare de 20.000 de Euro oferit de Booking.com la câștigarea competiției Booster Labs. La începutul am primit o investiție din partea a doi investitori privați și suntem în continuare în discuții cu potențiali investitori.

În ultimii ani, am făcut parte din mai multe incubatoare și acceratoare de afaceri printre care Booster Labs al Booking.com din Israel, Welcome City Labs din Franța și Think din Suedia.

Care este modelul de business? Cum intenționați să monetizați aplicația?

Modelul nostru de business este împărțit pe două verticale: consumers și companii. Pe de o parte, utilizatorii noștri plătesc un tarif fix pentru questuri ce pot fi cumpărate din aplicație, de pe Tripadvisor, GetYourGuide și Booking.com.

Pe de altă parte, creăm questuri personalizate pentru colaborări precum cele avute cu Samsung, Bitdefender, BCR sau KFC prin care ajutăm brandurile să fie mai aproape de o audiență mai tânăra ce dorește altfel de experiențe. De exemplu, am creat un quest foarte greu de terminat pentru Samsung la lansarea Galaxy S9. Prima persoană care a reușit să termine acest quest prin București a câștigat un S9, acel S9 care a filmat în spațiu.

Ce vă face să credeți că oamenii ar fi interesați să plătească pentru conținut în loc să acceseze informația gratis pe Internet?

Suntem siguri că atât localnicii, cât și turiștii sunt foarte interesați de Questo, pentru că mii de oameni au plătit pentru questuri în ultimele luni de când am introdus opțiunea de plată, iar peste 40 000 de oameni au terminat un quest în ultimele 12 luni.

Questo oferă o experiență unică și interactivă, nu doar informație. Ești explorator, duci la bun sfârșit misiuni, ești parte din poveste, iar conținul pe care îl găsești în aplicație este unul atent selectat de către localnicii care construiesc aceste trasee.

Dacă aplicația nu facilitează plăți pentru servicii/produse intenționați să integrați acest lucru pe viitor?

Momentan susținem afaceri locale prin faptul că le prezentăm ca sugestii pentru turiști pe traseele noastre. Nu intenționăm să facilităm plăți pentru alte servicii în viitorul apropiat.

CITEȘTE ȘI: Călătorii români sunt dispuși să plătească mai mult pe mesele la restaurant în timpul unei vacanțe

Cum vă diferențiați de produsele similare existente pe piață (în special în zona de experiențe)?

Questo este o experiență unică din 3 puncte de vedere:

  • Experiență interactivă: oamenii sunt implicați în procesul de explorare al orașului. În felul asta, sunt mult mai atenți la detalii pentru a răspunde la ghicitori și au un obiectiv, o misiune care-i face să se implice
  • Conveniență: oamenii se pot juca la orice ora un quest, se pot opri și continua când vor ei;
  • Experiență personală: te poți juca singur sau cu prietenii, comparativ cu un tur ghidat în care te plimbi cu un grup mult mai mare

În demersurile de promovare a aplicației ați colaborat cu branduri, asociații de promovare turistică, centre de informare turistică?

Am creat questuri pentru branduri mari precum Samsung sau KFC.

Questurile noastre pot fi vândute de orice partener prin programul nostru de afiliere ceea ce este atractiv pentru agențiile de turism care pot include foarte ușor quest-urile noastre în pachete lor turistice. În momentul de față, suntem în discuții cu mai multe agenții de turism din Europa, Asia și America de Sud.

Am început colaborările și cu administrațiile locale, prima dintre ele realizându-se anul trecut în Albă Iulia. Credem că orice oraș poate fi revigorat în ochii turiștilor dacă se ia în considerare o abordare contemporană precum cea pe care o oferim noi. Iar mulți oameni cu care am discutat la administrațiile locale (din țară și din afară) par să fie de aceeași părere, deci suntem destul de optimiști pentru această direcție de dezvoltare.

CITEȘTE ȘI: e-Alba Iulia, promovare turistică prin marketing proximity

Cum vedeți voi piața de experiențe în România? Pot fi procesele de informare și cel de rezervare digitalizate?

Credem că piață de experiențe din România va crește în următorii ani odată cu creșterea numărului de turiști care ne vor vizita țara.

Evident, pe piață este nevoie de digitalizare și vedem semne în acest sens. Au apărut servicii digitale care ușurează descoperirea experiențelor precum Tripadvisor, GetYourGuide și Booking Experiences ce vor crește interesul și ușurința de achiziționare a experiențelor turistice.

CITEȘTE ȘI: Piața de tururi și experiențe din România devine din ce în ce mai dinamică

Cum considerați că se prezintă agențiile de turism, unitățile de cazare, asociațiile de promovare și centrele de informare turistică, pe partea de mobile?

Agențiile de turism internaționale, precum și lanțurile internaționale de hoteluri prezente și în țară noastră depun eforturi considerabile în acest sens, iar din ce în ce mai multe afaceri locale din domeniul turistic vor trebui să se adapteze pentru a supraviețui pe o piață din ce în ce mai competitivă.

Ce impact credeți că vor avea asupra industriei turismului aplicațiile ce funcționează pe bază de sharing economy?

Aplicații precum Airbnb, Uber sau alte aplicații din zona de sharing economy vor avea un impact pozitiv asupra industriei turistice din România.

Aceste aplicații sunt deja foarte cunoscute în afară țării și oferă un grad mare de încredere turiștilor ce vin la noi în țară. Nu e de mirare că din ce în ce mai mulți turiști preferă să ia un Uber de la aeroport sau pentru a se plimba prin oraș versus taxiuri sau să se cazeze la un localnic cu review-uri bune pe Airbnb la preț de hostel în locul unei camere de hotel.

Articolul face parte dintr-o serie de recenzii de aplicații mobile de turism și interviuri cu dezvoltatorii și beneficiarii aplicațiilor, RoTravel Apps Indexce urmărește să scoată în evidență piața de turism online în zona de mobile și promovarea aplicațiilor mobile de turism dedicate României.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.