Aventurist, aplicație suport pentru Centrele de Informare Turistică din România

aventurist

Planificatoarele de călătorii, populare în urmă cu câțiva ani pe dispozitivele desktop, au migrat încet dar sigur în zona de mobile, acolo unde turiștii își petrec cel mai mult timp, atât în viața de zi cu zi, dar și atunci când merg în călătorii.

În cadrul seriei de interviuri RoTravel Apps Index, am stat de vorbă cu Beatrice Troia, marketing specialist la Aventurist, un asistent virtual de călătorii pentru turiști, disponibil atât pe web, cât și pe mobil. De asemenea, Aventurist se dorește o aplicație suport pentru Centrele de Informare Turistică din România, o platformă unde acestea își pot introduce informațiile despre atracțiile de interes pentru turiștii ce vizitează zonele de interes.

Recenzia aplicației poate fi citită pe calatoruldigital.ro.

Cine sunteți și ce experiență anterioară aveți în turism?

Suntem o companie din Iași, activăm în domeniul IT de mai bine de 10 ani și avem o pasiune pentru dezvoltarea de produse software dedicate turismului. De-a lungul timpului, am dezvoltat mai multe produse software pentru domeniul turismului sau conexe acestuia, cum ar fi: sisteme de booking online, sisteme de ratings & reviews, sondaje de opinie, module de marketing destinate industriei de turism etc.

Ce probleme rezolvă aplicația Aventurist? Care este punctul ei forte?

Aventurist raspunde nevoii turistului de a afla într-un timp minim cât mai multe informații de natură turistică, fără a fi necesar să acceseze zeci de site-uri.

Această aplicație ajută la organizarea timpului petrecut în vacantă, pas cu pas, prin intermediul Planificatorului online disponibil,

Punct Forte: Intenția platformei/aplicației Aventurist este aceea de a deveni un hub de informație turistică. Pornind de la Blog, unde dorim să realizăm parteneriate cu toți bloggerii importanți din domeniul turismului, terminând cu partea de pachete turistice ce poate devein un portal online prin care Agențiile de turism detailiste sau Tour Operatorii își vor putea expune cele mai atractive oferte turistice.

Ce tehnologii ați folosit?

Ne-am axat pe tehnologii Microsoft, dezvoltând platforma pe o arhitectură multilayer.

Sistemul este scalabil în funcție de numărul de utilizatori curenți, fiind predispus la a fi hostat pe toate platformele de Cloud internaționale. Deasemenea, utilizăm un Web Balancer care asigură continuitatea serviciului în mediul online.

Care a fost investiția inițială în aplicația Aventurist? Ați participat la incubatoare de afaceri, campanii de crowd funding, ați beneficiat de mentoring de la experți în domeniu?

Investiția inițială a fost în jur de 80.000 Euro.

Nu, nu am participat la incubatoare de afaceri până în resent. Acest proiect s-a nascut din pasiunea echipei noastre pentru dezvoltarea soluțiilor it in domeniul turismului.

Care este modelul de business? Cum intenționați să monetizați aplicația?

În momentul în care am pornit în dezvoltarea acestei aplicații, ne-am ghidat după trei reguli principale (“Legile lui Aventurist” le mai numim noi):

  • Regula numărul 1 a aplicație este aceea că turistul va beneficia Free de toate facilitățile platformei.
  • Informațiile vor fi introduse de către echipa noastră sau de către partenerii noștrii (Primării și Centre de Informare Turistică), iar acestea vor fi conforme cu realitatea.
  • Turistul va avea acces la informații doar în măsura în care acestea sunt de interes pentru el, în conformitate cu profilul ales de acesta.

Acestea fiind spuse, vom încerca monetizarea aplicației cu ajutorul terților, agenți din domeniul turismului sau conexe acestuia, ce își vor expune serviciile și produsele în cadrul aplicației noastre.

Credeți că oamenii ar fi interesați să plătească pentru servicii turistice direct în aplicație?

În opinia noastră, orice serviciu expus prin intermediul aplicației Aventurist, care  răspunde unei nevoi, va putea fi achiziționat prin intermediul plăților online.

Mai mult, adăugăm faptul că ne dorim crearea unei rețele de tip customer loyalty, astfel încât la orice achiziție a unui produs/serviciu din aplicația noastră, turistul ar putea acumula credite reutilizabile la o ulterioară achiziție în cadrul rețelei noastre de parteneri.

Dacă aplicația nu facilitează plăți pentru servicii/produse intenționați să integrați acest lucru pe viitor?

Da, cu siguranță. Considerăm că am oferit răspunsul la punctul de mai sus.

Cum vă diferențiați de produsele similare existente pe piață?

Unicitatea platformei Aventurist este dată de faptul că fiecare turist/utilizator al aplicației este perceput ca o entitate distinctă.

Fiecare “Aventurist” din cadrul site-ului nostru își va putea configura un profil de utilizator, iar pe baza acestuia, sistemul se va transforma din punct de vedere a informației și al modului de expunere, astfel încât să răspundă nevoilor specifice ale turistului respectiv.

Ca exemplu, dacă avem un turist a cărui preocupări sunt activitățile de natură sportivă, îi vom expune în primul rând destinațiile care permit practicarea diferitelor activități sportive, pachetele turistice care implică o provocare sportivă, articole în cadrul blog-ului pe această temă etc.

În demersurile de promovare a aplicației ați colaborat cu branduri, asociații de promovare turistică, centre de informare turistică?

Am început prin propunerea aplicației, cu titlul Gratuit, către Centrele de Informare Turistică din România, de la care am primit un feedback pozitiv și asta ne-a motivat să continuăm în dezvoltarea aplicației.

În ceea ce privește colaborarea cu alte brand-uri sau agenți economici, urmează să facem acest lucru. Suntem în plină dezvoltare a modulului de Pachete Turistice și dorim să începem alte colaborări abia după ce deținem “pachetul complet” destinat lor.

Cum considerați că se prezintă agențiile de turism, unitățile de cazare, asocițiile de promovare și centrele de informare turistică, pe partea de mobile?

În general, în mediul online (fie el web sau mobile), gradul de informatizare și de conștientizare a nevoii de a fi prezent și de a avea o vizibilitatea crescută pentru publicul lor din online, este redus în România.

În viitor, probabil că acest lucru se va schimba, dar în opinia noastră, va fi un proces destul de lent. Din acest punct de vedere, caracterul Gratuit al aplicație Aventurist, poate fi considerat un accelerator în mediul online pentru toți cei care activează în domeniului turismului.

CITEȘTE ȘI: Situri şi aplicaţii mobile pentru afacerile din turism. Ce alegem?

Ce impact credeți că vor avea asupra industriei turismului aplicațiile ce funcționează pe bază de sharing economy?

Ideea de economie colaborativă începe să prindă contur și la noi în țară, să ne mutăm atenția de la a deţine la a utiliza, mai exact către experienţa în sine oferită de astfel de aplicații. Dacă stăm să analizăm generația tânără, care nu mai este atrasă de posesia lucrurilor, putem afirma că impactul acestor aplicații bazate pe sharing economy vor avea un impact major în viitor.

~~~

Rămâne de văzut dacă Centrele de Informare Turistică vor găsi în Aventurist instrumentul de care au nevoie pentru a-și desfășura o parte din activitate, cea de informare a turiștilor, în condițiile în care și alți dezvoltatori de aplicații mobile din piață urmăresc să intre pe această nișă. O nișă dificilă mai ales din cauza birocrației și descentralizării sistemelor informatice folosite pentru activității de promovare turistică.

Articolul face parte dintr-o serie de recenzii de aplicații mobile de turism și interviuri cu dezvoltatorii și beneficiarii aplicațiilor, RoTravel Apps Indexce urmărește să scoată în evidență piața de turism online în zona de mobile și promovarea aplicațiilor mobile de turism dedicate României.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.