Pasagerii români ce călătoresc pe cursele FlixBus vor avea acces la un sistem de divertisment

FLIXtainment, divertisment, FlixBus

FlixBus, companie ce operează o rețea europeană de autocare interurbane, a început să implementeze sistemul de divertisment FLIXtainment și pe autocarele partenerilor din România, fiind deja disponibil în majoritatea autocarelor FlixBus.

Platforma de onboard entertainment va facilita accesul pasagerilor din România la conținut media de la diverși furnizori, precum 25 de filme produse de Universal, peste 100 de cărți audio de la Audible, 75 de cărți electronice Rakuten Kobo, dar și 20 de jocuri online. Furnizarea conținutului media se face prin rețeaua Wi-Fi activă pe fiecare autocar FlixBus via website-ul operatorului, prin propriile dispozitive digitale ale pasagerilor (smart phone, tablete, laptopuri) fără costuri suplimentare.

Pasagerii se pot conecta la sistemul de divertisment prin intermediul Wi-Fi sau prin intermediul media.flixbus.com și pot alege dintre cele 25 de filme produse de studioul Universal cu subtitrare în limba română, peste 100 de cărți audio, 75 de cărți electronice și 20 de jocuri.

Consumul de conținut media pe distanțe lungi face călătoria mai plăcută, aducând plus valoare întregii experiențe de călătorit. Rămâne de văzut ce categorie de conținut media va fi cea mai căutată de profilul de pasager FlixBus.

La nivel european, 1/3 dintre pasagerii care se conectează la sistemul de Wi-Fi gratuit oferi de FlixBus folosesc și portalul de divertisment FLIXtainment, 75% dintre aceștia preferând să vizioneze filme. Așa cum era de așteptat, smartphone-ul este dispozitivul utilizat de 90% dintre pasageri pentru a se conecta la portalul de divertisment.

CITEȘTE ȘI: Profilul călătorului cu autocarul în România

Cum consumă românii conținut media

Un studiu iSenseSolutions arată faptul că 1 din 7 români aleg să se aboneze la cel puțin un serviciu de conținut video la cerere (video on demand), 46% preferând Netflix și 33% HBO GO.

În materie de carte în format electronic, românii nu par să aibă un apetit crescut, cărțile în format audio sau e-book-urile însemnând doar 1% (600.000 de euro) din vânzările anuale de carte din România. Nu este exclus ca consumul de cărți în format audio sau e-book să fie mult mai mare, în condițiile în care genul acesta de conținut se regăsește frecvent printre produsele media piratate. Cert este că în ultimii ani a scăzut gradul de utilizare a e-book readerelor și a tabletelor în favoarea smartphone-urilor. 20% dintre români obișnuiesc să citească în mijloacele de transport în comun și personale.

În privința jocurilor video, statistica arată că, în 2019, rata de penetrare este de 5,9% (1,1 milioane utilizatori), urmând să crească până la 8,2% în 2023, în timp ce jocurile pe mobil au o rată de penetrare de 9,1% în 2019 (1,8 milioane utilizatori), urmând să crească până la 10,3% până în 2023.

O analiză Deloitte arată câ până în 2030 pasagerii ce călătoresc cu propriile mașini vor consuma mai mult de 52 de miliarde de ore de conținut media anual, în timp ce cei ce călătoresc cu transportul public ar putea consuma până la 23 de miliarde de ore.

About Petruș Lungu

Absolvent de Turism - Sevicii în cadrul ASE București, licență în domeniul turismului electronic, masterand în sisteme informatice pentru managementul proceselor economice, pasionat de turismul electronic în toate formele sale (online, digital, virtual). Mai multe detalii aici.

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.