Site-urile agențiilor de turism, mai populare decât canalele social media în informarea turiștilor

rezervari site agentie vs social media

5 din 10 turiști preferă site-urile agențiilor de turism ca sursă de informare, pe când doar 4 din zeci preferă social media pentru informare, arată primul val al studiului cantitativ Traveler’s Persona Study, realizat de EXACT Business Solutions în noiembrie 2019.

În ceea ce privește vacanța de vară, 56% dintre români se informează în primul rând de la membrii familiei sau de la prieteni (56%).

CITEȘTE ȘI: Vacanțele românilor în 2019, rezervate în mare măsură prin intermediul agențiilor de turism

Roma, Paris și Viena, principalele opțiuni pentru city break-uri ale românilor

Atunci când vine vorba de călătorit în afara granițelor țării, 18% dintre români au fost în cel puțin un city break, în ultimele 6 luni. Parisul este preferat de 11% dintre aceștia, iar Viena de 6%.

CITEȘTE ȘI: Românii preferă destinații italiene pentru city break-uri

Un procent de 33% pleacă în city break-uri de 2 ori pe an, 28% o dată pe an și 26% o dată la fiecare 2-3 luni. 6 din 10 români care pleacă în city break-uri călătoresc împreună cu partenerul și aleg călătoria cu avionul. Important de menționat este ca 5 din 10 se cazează la hotel, 4 din 10 optând pentru varianta cazare cu mic dejun.

România este preferată de 41% dintre românii din mediul urban, pe locul al doilea situându-se Grecia, cu doar 16%, în timp ce poziția a treia este ocupată de Bulgaria și Italia, ambele cu 12%.

CITEȘTE ȘI: Grecia, Turcia și Bulgaria, cele mai căutate destinații de vacanta pe internet

Constanța, Brașov și Cluj-Napoca, cele mai căutate destinații de week-end din România

Majoritatea celor care pleacă în vacanță în sezonul cald, pentru mai mult de 5 zile (74%), o fac pentru a se relaxa la plajă sau la piscină.

Dacă marea (Constanța, 11%) și muntele (Brașov, 10%) reprezentau până de curând cele mai la îndemână variante de petrecere a finalului de săptămână, constatăm o orientare a turistului de weekend către Cluj-Napoca.

Odată cu festivalurile de muzică și dezvoltarea înregistrată la nivel de start-ups & innovation, orașul din inima Transilvaniei atrage din ce în ce mai mulți vizitatori, 6% optând să exploreze și să descopere acest oraș efervescent.

CITEȘTE ȘI: Creștere cu 40% a numărului de bilete de avion vândute spre Cluj-Napoca, în perioada festivalurilor

Majoritatea călătoresc cu mașina persoanală (52%), se cazează la hotel (45%), fără a achiziționa servicii de masă (39%). Cei mai mulți turiști aparținând acestei categorii sunt reprezentați de cupluri (46%) și familii cu copii (30%). 

Studiul „Traveler’s Persona Study” a fost realizat de EXACT Business Solutions în luna noiembrie 2019. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane +18 ani, rezidente în mediul urban, utilizatoare de internet, care au plecat în cel puțin o vacanță în ultimele 6 luni. Volumul eșantionului a fost de 1.083 de respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, care conține 50.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online.

Imagine articol: Man Using His Laptop in the Office de zkake de pe Piqsels, CC0

Related posts

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.