De proiectul turism20.ro se ocupă doi oameni pasionați de online, din domenii foarte vaste ale acestuia: Petruș Lungu și Cătălin Macovei.
Petruș Lungu
Blogger pasionat de turismul electronic, e-tourism enthusiast 🙂
Tel.: +40 721 83 29 40 | Email: contact[at]turism20[dot]ro
În atenția celor ce doresc să mă invite la evenimente în calitate de blogger: în lunile ianuarie, aprilie, iulie și octombrie nu pot onora nicio invitație în cursul săptămânii atât timp cât evenimentele nu se desfășoară după ora 19.00. La momentul actual activez doar ca blogger și nu mai ofer servicii de consultanță.
Pentru că multă lume mă întreabă de unde până unde interesul meu pentru turismul online (turism pe internet, turism electronic sau generic acceptat ca turism online, uneori şi cu înţeles de turism digital sau virtual), consider de cuviinţă să mă prezint ca atare.
1997-2001. Primul meu contact cu turismul, ca industrie şi activitate lucrativă, a avut loc în timpul liceului. Am urmat cursurile Gr. Şcolar Economic Administrativ Nr. 5, în prezent Liceul Constantin Kiritescu, specializarea Turism. Înainte de bacalaureat, în 2001, am obţinut atestatul profesional de lucrător în turism.
2001-2003. Am urmat cursurile Colegiului Universitar Economic din Bucureşti, specializarea Economia Comerţului şi Managementul Unităţilor de Turism. La finalul celor trei ani de studii, am pregătit o licenţă ce a avut ca temă comerţul electronic din .ro: Evoluţia Afacerilor în Domeniul Comerţului Electronic din România.
De asemenea, pentru câteva luni am avut ocazia să fac practică în cadrul unei agenţii de turism. Nu am avut ocazia să fac pachete turistice, dar am avut ocazia să mă familiarizez cam cu tot ce se întâmplă într-o agenţie din punct de vedere prestări servicii.
2003-2006. M-am înscris la forma lungă de învăţământ a Academiei de Studii Economice, Facultatea de Comerţ, specializarea Turism-Servicii. Am terminat studiile universitare în 2006, an în care am susţinut o a doua licenţă, de această dată despre turismul electronic din România: De la turismul de agenţie la e-tourism. Lucrarea în cauză s-a bucurat de atenţia cadrelor universitare şi nu numai.
- Noiembrie 23, 2011, Revista Națională de Drept, Ediția nr. 6/2011, Comercializarea biletelor de avion în formă electronică: probleme şi soluţii, Iurie MIHALACHE, doctor în drept, lector universitar (USM), (detalii);
- Februarie 12, 2013, Ziarul Bursa, J’Info Tours a organizat prima videoconferinţă cu bloggerii de turism, (articolul la care se face referire este aici);
- Noiembrie 2013, Cactus, Tourism Journal for research, education, culture and soul, Vol. 4, Issue 1/2013, Pages 4-5, ISSN 2247-3297, Tourism: Technology and Innovation, Tradition and Singularity, Ana Mihaela Pădurean;
- Martie 25, 2014, Televiziunea Naţională de Turism Travel Mix, emisiunea Travel Event, știre despre Conferinta Digital Travel.
Pe parcursul cursurilor universitare am avut ocazia să mă familiarizez cu sisteme GDS ca Worldspan, sisteme de front-office ca Fidelio şi sisteme de planificare ca MS Autoroute, lucru ce mă avizeza într-o oarecare măsură să emit păreri în legătură cu subiectele amintite.
2008-2009. Am urmat un curs de master dedicat Sistemelor Informatice pentru Managementul Proceselor Economice în cadrul Academiei de Studii Economice, Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică.
Pregătirea de care am menţionat mai sus stă la baza a ceea ce a devenit între timp o pasiune, adică blogul de faţă. De asemenea, cunoştinţele în domeniu le-am completat cu altele deprinse prin participarea la diferite evenimente şi seminarii.
Parteneriate media:
- Incoming Romania Travel Forum, martie & decembrie 2015
- Hotel Tourism & Leisure Investment Conference 2013 & 2014
- eTravel Conference 2013 (de asemenea, am făcut parte din juriul eTravel Awards), 2014 & 2015
- Romanian Digital Travel Conference 2014 & 2015
- Digital Marketing Forum 2014
- Future of Media 2013
Speaker:
- iunie 2014 – HotSeat Travel; prezentare: Campanii de promovare pe bloguri pentru agențiile de turism mici și mijlocii
- martie 2014 – Romanian Digital Travel Conference; prezentare: Mobisituri și aplicații mobile pentru afacerile din turism. Ce alegem?
- februarie 2014 – eveniment turismmarket.com – Viitorul în turism: turismul online și turismul de nișă; prezentare: 5 trenduri digitale pentru piața de turism online din România
- septembrie 2013 – Școala de vară organizată de ASE/Universitatea din Brasov: tehnologie și inovare, tradiție și unicitate; prezentare: Impactul tehnologiilor mobile în turism
Alte evenimente:
- Eveniment cu ocazia rebranding-ului Travelport, iunie 2014
- Masa rotundă Tehnologia informaţiei şi comunicării – poartă de acces către noi perspective în turism, iunie 2014, eveniment organizat de Universitatea Româno-Americană
- Lansarea Travelport TripGate în România, decembrie 2013
- Videoconferința J’Info Tours, februarie 2013, Blogul: noua comunicare între turişti şi agenţie
- Workshop Turism Market, ianuarie 2013, Câteva cuvinte despre workshopul Social Media și Blogosfera de travel
- Webstock 2012, septembrie 2012, Vorbitori din turism, mobile și blogging de călătorii la secțiunile #webstock12
- Târgul de Turism al României, noiembrie 2012, Despre blogging, prezentări aplicații mobile și sisteme de rezervări la Târgul de Turism al României
- Întâlnire 2Parale, septembrie 2012, SEO Meet
- Workshop Dolphin Communication Management, septembrie 2012, Cum construiești un brand de succes pentru o agenție de turism
- Seminarii travelVision, 2011 – 2012, vezi posturile dedicate seminariilor
- Eveniment playtech.ro, Smart IT, februarie 2012, Finaliștii competiției Smart IT, la masa rotundă pentru desemnarea câștigătorilor
- Întâlnire 2 Parale, ianuarie 2012. Oportunități de a face bani pe internet
- Lumea SEO PPC, iunie 2011, SEO şi PPC în turism
- Arată-ne România ta!, octombrie 2010, Arată-ne România ta!
- Webstock 2010, septembrie 2010, Despre Webstock 2010 şi turism online
- GPeC 2009, octombrie 2009 – Comerţul electronic din .ro văzut prin Gala Premiilor în eCommerce
Cătălin Macovei
Partener Google AdWords și Google Analytics Individual Qualified, e-tourism guerrilla marketer
Tel.: +40 720 014 308
Pentru mine lucrurile pe online au început acum aproximativ 8 ani de zile, în momentul în care am descoperit limbajul HTML, CSS și PHP. Au urmat peste 30 de situri dezvoltate pentru mine sau pentru alte persoane. În ultimii 3 ani de zile am lucrat în domeniul turismului și m-am îndrăgostit pe loc.
În prezent mă axez mai mult pe partea de SEM, usability si user experience și pot să spun că sunt:
- Certificat Advanced Power Searching from Google
- Google Analytics Individual Qualified
- Google Adwords Partener
- Am gestionat campanii AdWords pentru companii de travel din România și străinătate care au rata de conversie > 4%
4 comments